به گزارش اکوایران، در حالی طلا جابه جایی قیمتی خاصی نداشت که نگاه ها به طلا نسبت به ماه های پیش بیشتر شده است. این توجه بیشتر تحت تاثیر احتمال کاهش شدت عملیات انقباضی فدرال رزرو است که می تواند به سود طلا تمام شود.

البته نتایج نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که بیشتر تحلیل گران هنوز قانع نشده اند که قیمت طلا به زودی صعودی شود. در حقیقت این دسته از تحلیل گران بر این باورند که طلا نیاز به کاتالیزور جدیدی دارد تا بتواند از سطوح قیمتی کنونی جدا شود و جهش محکمی به سوی مرز 1800 دلار داشته باشد.

از میان 16 تحلیل گر شرکت کننده در بخش وال استریت نظرسنجی سایت کیتکو نشان می دهد که 38 درصد از آنها معتقدند که قیمت طلا صعودی شود. این در حالی است که 19 درصد نظری مخالف دارند و قیمت طلا از در کوتاه مدت نزولی ارزیابی می کنند. این در حالی است که کسانی که باور دارند که طلا در همین محدوده قیمتی نوسان خواهد کرد با 44 درصد اکثریت را در اختیار دارند.

اما در میان معامله گران خرد مین استریتی اکثریت با 63 درصد کل نظرات به صعودی ها تعلق دارد. 24 درصد از معامله گران ولی باور دارند که طلا مرز 1750 دلاری را از دست خواهد داد و 13 درصد نیز نوسان خاصی برای قیمت طلا متصور نیستند.

صعود اتریوم در میان سکون بیت‌کوین

همچنین در روزی که گذشت قیمت بیت کوین نوسان خاصی نداشت و همچنان در میانه کانال 16 هزار دلاری به کار خود ادامه داد. بازدهی هفتگی بزرگ ترین رمزارز جهان نیز در محدوده منفی 1.19 درصد قرار دارد. این در حالی است که بیت کوین از ابتدای ماه نوامبر تاکنون 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اتریوم اما در روز شنبه 2 درصد افزایش قیمت داشت و به سطح 1211 دلاری رسید. با این رشد قیمت بازدهی هفتگی اتریوم اما در محدوده منفی در سطح نیم درصد باقی ماند. اتریوم اما در ماه نوامبر نزدیک به 23 درصد کاهش قیمت داشته است.