مسئولان ما نمی‌توانند با فرزندان دوره دیجیتال ارتباط برقرار کنند

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما روی زبان جدید کار نکردیم اما دشمن کار کرد و بهره آن را برد به‌نحوی که یک شبکه سعودی که ذره‌ای حقوق بشر در طول تاریخ برای آن مطرح نبوده، توانسته است روی ذهن بخشی از نوجوانان و جوانان تأثیر بگذارد.

عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه "تمام گرفتاری‌های ما این است که نتوانستیم به‌لسان قوم، دین را به مردم معرفی کنیم"، اظهار داشت: نتوانستیم به نوجوانان و جوانان با زبان خودشان امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی با ابراز اینکه "جوانان امروز به‌دنبال سخنان کوتاه و تأثیرگذار هستند"، افزود: عادتی که برخی مسئولان ما در اطاله کلام دارند سبب شده است نتوانند با فرزندان دوره دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

ضرغامی ادامه داد: اگر کسی بلد بود با جوانان و نوجوانان ما سخن بگوید، باید ابتدا مقداری با آنها راه می‌رفت و سپس اقتضائات آنها را درک می‌کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: ما روی زبان جدید کار نکردیم اما دشمن کار کرد و بهره آن را برد به‌نحوی که یک شبکه سعودی که ذره‌ای حقوق بشر در طول تاریخ برای آن مطرح نبوده، توانسته است روی ذهن بخشی از نوجوانان و جوانان تأثیر بگذارد.

وی بیان کرد: توریست‌های خارجی عاشق یزد و طرفدار قنات و بادگیر و بافت تاریخی و هم طرفدار زندگی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب مختلف هستند.

ضرغامی با اشاره به جذابیت‌های معماری یزد و توجه به جنبه‌های جنسیتی معماری یزد عنوان کرد: حقوق زنان در بطن فرهنگ مردم یزد و حتی معماری آنها وجود داشته است و خارجی‌ها که در این شهر قدم می‌زنند، متوجه این موضوع می‌شوند.

وی بیان کرد: همین مسائل سبب شده است که بسیاری از کشورها که پروژه ایران‌هراسی را کلید زدند، از آمدن توریست‌های خود به ایران جلوگیری می‌کنند زیرا می‌دانند که با حضور آنها در ایران و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی، پروژه‌های آنها نقش بر آب می‌شود.

استاندار یزد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برنامه‌های سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان یزد اظهار داشت: امروز از پروژه‌های گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های تفت و میبد بازدید خواهیم کرد.