شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#انرژی#جدید#منابع

بحران انرژی اتحادیه اروپا سالها ادامه خواهد داشت

بحران انرژی اتحادیه اروپا سالها ادامه خواهد داشت

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مدیران بخش صنعت و استراتژیست‌ها گزارش داد که اگر تقاضا برای گاز همچنان بالا بماند اما منابع جدید تامین نشود، مشکلات انرژی اتحادیه اروپا سال‌ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، روزنامه فایننشال تایمز روز جمعه به نقل از مدیران بخش صنعت و استراتژیست‌ها گزارش داد که اگر تقاضا برای گاز همچنان بالا بماند اما منابع جدید تامین نشود، مشکلات انرژی اتحادیه اروپا سال‌ها ادامه خواهد داشت.

کارشناسان هشدار دادند که حتی مخازن گاز که قبل از زمستان امسال به طور کامل پر شده‌اند، نمی‌توانند تضمین کنند که منابع کافی در تابستان و زمستان آینده در دسترس خواهد بود.

کشورهای اتحادیه اروپا در پایان ماه سپتامبر، زمانی که تقاضای گاز معمولاً شروع به افزایش می‌کند، توانستند تأسیسات ذخیره‌سازی گاز خود را تا 90 درصد پر کنند. این امر علیرغم کاهش شدید عرضه از سوی روسیه در بحبوحه فشار تحریم‌های مرتبط با اوکراین صورت گرفت.

سید بامباواله، رئیس بخش مربوط به گاز طبیعی مایع در منطقه آسیا در شرکت ویتول، به فایننشال تایمز گفت: ما در یک بحران گاز هستیم و تا دو سه سال آینده تا حدی در بحران خواهیم بود. اجلاس کالاهای آسیایی در سنگاپور "پس بیایید احساس امنیت کاذب را در خود ایجاد نکنیم."

به گفته تحلیلگران فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا نیاز به کاهش شدید تقاضای انرژی و یافتن منابع گاز اضافی برای این منطقه دارد.

به گفته راسل هاردی، مدیر اجرایی ویتول، قیمت گاز باید به اندازه کافی بالا بماند تا بتواند تقاضای بخش صنعتی را در تابستان کاهش دهد تا انبارها دوباره پر شوند.

این بحران بزرگ انرژی در اتحادیه اروپا پس از اعمال چندین دور تحریم‌ها علیه روسیه که زمانی بزرگ‌ترین تامین‌کننده گاز طبیعی آن بود، رخ می‌دهد.

بحران انرژی در اتحادیه اروپا اوایل ماه ژوئیه و پس از اولین اختلال در صادرات گاز روسیه به تعدادی از کشورهای این منطقه، به طرز چشمگیری تشدید شد.

کاهش واردات گاز اروپا از روسیه به دلیل مشکلات مربوط به تعمیر و نگهداری توربین‌های خط لوله نورد استریم درپی تحریم های اعمال شده علیه روسیه رخ داد. این خط لوله متعاقباً در سپتامبر از کار افتاد.

انتهای پیام/