شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جاده چالوس#روستای

روستاهای دیدنی جاده چالوس

در این مطلب به معرفی روستاهای دیدنی جاده چالوس از جمله روستای ارنگه، روستای نسا و روستای وینه می پردازیم.

روستاهای دیدنی جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: جاده چالوس با نام رسمی جاده ٥٩ مشهورترین، زیباترین و پرمسافرترین جاده ایران است. این جاده که یکی از محورهای مواصلاتی تهران به شمال است نه تنها به عنوان یک مسیر دسترسی به شهرهای شمالی کشور بلکه خود به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد توجه توریست ها و مسافران است. جاده چالوس مامن کوه و جنگل و رودخانه و آبشار است و در هر سو زیبایی های طبیعت به شکل سرشار و جوشان پیش چشمان گردشگران قرار گرفته است. همچون ضیافتی سخاوتمندانه از نور و رنگ و آب و آفتاب. در مسیر این جاده شگفت آور روستاهایی نیز هستند که هر کدام بهشتی پنهان را در درون خود جای داده اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی روستاهای دیدنی جاده چالوس و شرح جاذبه های گردشگری هر کدام از آنها بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای ارنگه

یکی از پر آوازه ترین نام ها در میان روستاهای دیدنی جاده چالوس روستای ارنگه است. پیش از هر چیز باید گفت که اطلاق لفظ روستا به ارنگه چندان صحیح نمی باشد. چرا که ارنگه در واقع منطقه ای متشکل از چند روستای نزدیک به هم است. روستاهای سیجان، جی، ابهرک، گوراب و چاران در کنار یکدیگر منطقه تماشایی ارنگه را شکل داده اند. در میان این روستاها روستای ابهرک از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است. اما همانطور که گفته شد این روستاها فاصله بسیار کمی با یکدیگر دارند و رسیدن از یکی از آنها به دیگری تنها چند دقیقه زمان خواهد برد.

در میان جاذبه های گردشگری روستای ارنگه مهمترین مورد آبشار هفت چشمه می باشد. این آبشار با نود متر ارتفاع یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است و زیبایی آن نیز زبانزد است. دیگر جاذبه گردشگری ارنگه که افراد زیادی را جذب خود می کند مقبره امامزاده حسین است. قدیمی ترین و کهنسال ترین چنار ایران نیز در حیاط همین امامزاده قرار دارد. گورستان تاریخی ارنگه با چند هزار سال پیشینه تاریخی یکی دیگر از نقاط جذاب این منطقه می باشد.

روستای ارنگه در حد فاصل دو کوه گورا و پورا، در کیلومتر هجدهم جاده چالوس واقع شده است. بنابراین این روستا یکی از روستاهای دیدنی جاده چالوس است که در فاصله اندکی با شهر تهران قرار دارند.

روستای نسا

یکی دیگر از روستاهای دیدنی جاده چالوس که گردشگران پرشماری را خصوصا در فصل پاییز جذب خود می کند روستای نسا است. این روستا در کیلومتر چهلم جاده چالوس واقع شده است و یکی از توابع منطقه آسارای استان البرز می باشد. روستای نسا را با پاییز تماشایی آن می شناسند. گستره و ترکیب متنوع و چشم نواز رنگ برگ های درختان این روستا در فصل پاییز چنان منظره ای را پیش روی گردشگران قرار می دهد که درست شبیه یک تابلوی نقاشی است. علاوه بر این، باغ های میوه نسا و عطر دل انگیزی که از این باغ ها و درختان میوه بر می خیزد نیز یکی دیگر از جذابیت های این روستا است.

روستاهای دیدنی جاده چالوس

روستای سپهسالار

روستای سپهسالار

روستای سپهسالار نیز از جمله روستاهای دیدنی جاده چالوس است که در فاصله ای نزدیک با شهر تهران واقع شده است. این روستا که فاصله آن با سد کرج در حدود پانزده کیلومتر است در نزدیکی جاده چالوس و در پنج کیلومتری غرب این جاده قرار گرفته است. دو جاذبه گردشگری اصلی روستای سپهسالار اولی آبشار مشهور این روستا و دومی مقبره امامزاده ابراهیم است. آبشار سپهسالار به سبب قرارگیری در میان دو صخره از منظره ای بسیار منحصر بفرد برخوردار است. شکل خاص تابش نور آفتاب به این آبشار و رنگین کمان حاصل از آن نیز یکی دیگر از جلوه های تماشایی این آبشار ده متری است. مقبره امامزاده ابراهیم نیز یکی از خاص ترین اماکن مذهبی در ایران است. این مقبره به شکل شگفت انگیزی در درون یک غار قرار گرفته است.

روستاهای دیدنی جاده چالوس

روستای وینه

روستای وینه

در میان روستاهای دیدنی جاده چالوس روستای وینه نیز از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. این روستا در حد فاصل روستای پورکان و سد کرج، در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده است. روستای وینه درست در حاشیه رودخانه چالوس قرار گرفته است و همین امر بر جذابیت آن افزوده است. شاید بیشتر از اینکه خود این روستا هدف گردشگران باشد رستوران معروفی که در درون قرار دارد هدف اصلی گردشگران باشد. این باغ رستوران باصفا که نام آن نیز وینه می باشد با تخت های کنار رودخانه خود بهترین و باکیفیت ترین غذاهای ایرانی را در محیطی دل انگیز برای مشتریان خود سرو می کند. قلیان های این باغ رستوران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و عده زیادی تنها با هدف بهره مندی از این قلیان ها راهی روستای وینه می شوند.

روستای شهرستانک

در پایان معرفی روستاهای دیدنی جاده چالوس لازم است که ذکری هم از روستای محبوب ناصرالدین شاه قاجار به میان آوریم. روستای شهرستانک ییلاق تابستانی شاهان قاجار بوده است و یک کاخ قجری نیز که تفرجگاه این پادشاهان بوده است در دل این روستا قرار گرفته است. شهرستانک در کیلومتر چهل و چهار جاده چالوس و در نزدیکی بخش آسارا واقع شده است. آب و هوای خنک و طبیعت مطبوع این روستا با درختان انبوه گردو، توت، زردآلو، آلبالو و سیب محیطی فرح بخش و روح نواز را در قلب جاده چالوس بنا نهاده است. چشمه پرآب گله گیله و رودخانه روستا که از این چشمه سرچشمه می گیرد نیز بر جذابیت شهرستانک افزوده اند. قلعه تاریخی دزدبند نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این روستا می باشد.