شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#تهران#بورس تهران

بورس می‌تواند بازماندگی خود را جبران کند؟

همراه با امیر جعفری کارشناس ارشد بازار سرمایه
بورس می‌تواند بازماندگی خود را جبران کند؟

در سمت مقابل اما شاخص هم‌وزن به دلیل روند بهتری که گروه‌های کوچکتر بازار در پیش گرفتند، توانست با یک بازدهی مثبت ۱.۴۵ درصدی همراه شود. میانگین ارزش معاملات اما با کاهش ۶ درصدی نسبت به هفته قبل‌تر خود مواجه شد و شاهد خروج ۹۹۴ میلیارد تومان سرمایه کدهای حقیقی در هفته منتهی به ۲ آذر بودیم.

بازارهای جهانی شب گذشته کار خود را به پایان رساندند و هفته متعادلی را سپری کردند. کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) طی صورتجلسه خود در روز چهارشنبه عنوان کرد که اکثریت اعضای آن با کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در نشست‌های بعدی موافقت کرده است.

در بخش اول برنامه امروز همراه با امیر جعفری کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی اولویت سازمان در روزهای آرامش بورس پرداختیم. در وهله اول او اعتقاد داشت که دلیل برگشت بازار سهام از روند ریزشی، تصویب بسته حمایتی ۱۰ بندی بود و پس از آن سقف‌شکنی نرخ دلار در بازار آزاد به عنوان کاتالیزوری عمل کرد تا شاهد یک رشد سریع و پرقدرت باشیم که بورس تهران را به صورت میانگین با رشد ۱۰ درصدی همراه کرد. از سمتی اما این موضوع باعث شد که برخی با رسیدن به قیمت سربه‌سر و خروج از زیان، سرمایه خود را از بازار سهام خارج کنند و شاهد خروج پول مداوم باشیم.

در بخش دوم برنامه نیز به بررسی عملکرد هفتگی بازارها در هفته گذشته پرداختیم.