شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#تاریخ

آیا تاریخ مصرف کُردهای سوری برای آمریکا تمام شده است؟

آیا تاریخ مصرف کُردهای سوری برای آمریکا تمام شده است؟

متاسفانه تاریخ نشان داده که گروه های کُرد منطقه در چند دهه اخیر از طناب پوسیده آمریکا و رژیم صهیونیستی آویزان بوده اند، طنابی که تاکنون نشان داده مقطعی بوده و هیچ ثمری برای آنها نداشته است.

به گزارش مشرق، در عین حالی که اکثر کُردهای منطقه مردم با فرهنگ و قایل به ملیت کشور محل زندگی خود در کشورهای سوریه، عراق، ترکیه و ایران هستند و در حال زندگی عادی همانند دیگر اقوام کشور خود می باشند، اما برخی گروه های موجود کُردی یاغی بوده و برای رسیدن به اهداف نامشروع خود به هر اقدامی دست می زنند و به راحتی خود را به بیگانگان می فروشند که نمونه بارز آن در ایران چهار گروه تروریستی کومله، دموکرات، پژاک و پاک، در ترکیه پ ک ک، در سوریه قسد و در عراق حزب بارزانی ها می باشد.

تمام گروه های یاد شده در سال های گذشته با دوری از منافع ملی کشورشان با نزدیکی به آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره سودای خودمختاری داشته و در این مسیر خیانت های فراوانی به منافع ملی کشورشان کرده اند، در حالی که آنها می توانستند با همیاری و همکاری با دولت های مطبوع خود شرایط بهتری برای مردم کُرد فراهم نمایند.

نمونه بارز کُردهای موجود منطقه که عملا سرباز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، گروه قسد می باشد، گروهی سوری که در سال های اخیر و با آغاز بحران سوریه در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ عملا به ابزار دست تل آویو و واشنگتن تبدیل شد و عناصر این گروهک در چند سال اخیر با پشت کردن به مردم خود، جنایات فراوانی مرتکب شدند که غارت اموال و تولیدات کشاورزان سوری و کمک به سرقت نفت سوریه توسط آمریکا فقط دو نمونه آن می باشد.

شرایط این روزهای گروه کُردی قسد به نوعی و تقریبا همانند دوران حمله داعش در سال ۱۳۹۳ به عراق و به ویژه کردستان عراق شده است؛ دورانی که بارزانی ها اگر شهید گرانقدر سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یارانش به دادشان نرسیده بودند، الان معلوم نبود چه سرنوشتی داشتند. مسعود بارزانی فراموشکار پیش از این در چندین مصاحبه داستان حمله داعش به کردستان عراق در خرداد ۱۳۹۳ را تعریف کرده و رسانه های مختلف نیز آنها را منتشر کرده اند. مسعود بارزانی در یک مصاحبه با عنوان «اربیل چگونه نجات یافت» در خصوص رسیدن داعش به دروازه اربیل و این که او پس از حمله داعش با آمریکایی ها، ترک ها، انگلیس، فرانسه و حتی سعودی ها تماس گرفته و همه مقامات این کشورها در جواب گفته اند که فعلا هیچ کمکی نمی‌توانند بکنند، در خصوص کمک شهید سلیمانی به کردهای عراق گفته است، "ایران اولین کشوری بود به سرعت دو هواپیما برای ما سلاح فرستاد" و بعد از این که من از کشورهای یاد شده ناامید شدم با حاج قاسم تماس گرفتم و وی به من گفت که کاک مسعود، "من فردا بعد از نماز صبح اربیل هستم"؛ به او گفتم فردا دیر است، همین حالا بیایید حاجی گفت "کاک مسعود فقط امشب شهر را نگهدار".

بارزانی در ادامه می گوید که "فردا صبح حاج قاسم در فرودگاه اربیل بود و من به استقبالش رفتم؛ حاجی با ۵۰ نیرو آمده بود. آن‌ها سریعا به محل درگیری رفتند و نیروهای پیشمرگه را سازماندهی دوباره کردند و در عرض چند ساعت ورق به نفع ما برگشت.

هرچند باید گفت سران گروه های کردی فراموش کار هستند و این همه خدمت را نه تنها فراموش کرده اند بلکه به دشمنان مردم ایران در اقیلم کردستان عراق پناه داده اند، دشمنانی که در دو ماه گذشته جنایات فراوانی در حق مردم ایران انجام داده اند.

در روزهای اخیر ارتش ترکیه به بهانه انفجار تروریستی ۲۲ آبان استانبول حملات شدیدی را با نام عملیات "پنجه شمشیر" به شمال دو کشور سوریه و عراق آغاز کرده به حدی که "خلوصی آکار" وزیر دفاع ترکیه درباره این عملیات تاکید کرده که عملیات پنجه شمشیر، جامع و موثرترین عملیات هوایی دوره اخیر است. عملیاتی که به گفته منابع ترکیه تاکنون ۴۷۱ هدف مورد حمله قرار گرفته و ۲۵۴ تروریست از پای درآمده اند.

انفجار تروریستی ۲۲ آبان ماه گذشته استانبول که ۶ کشته و ۸۱ زخمی به همراه داشت، در حالی رخ داده که هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را نپذیرفته است.

مقامات ترکیه چند ساعت پس از انفجار استانبول اعلام کردند که یک زن را بازداشت کرده اند که وی عامل این بمبگذاری است. پس از آن برخی منابع رسانه‌ای ترکیه با انتشار عکس هایی از او، وی را "احلام البشیر" معرفی و اعلام کردند که تابعیت سوری دارد و مدعی شدند که وی از گروه تروریستی پ. ‌ک. ‌ک (حزب کارگران کردستان) دستور گرفته است، همین موضوع هم موجب شد تا ترکیه اقدام به بمباران و گلوله باران شدید خاک دو کشور سوریه و عراق کند.

شدت حملات ارتش ترکیه به شمال سوریه (و تهدید رجب طیب اردوغان به حمله نظامی زمینی) به قدری بوده که کُردهای سوریه دست به دامن دمشق شده اند و فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) خواستار کمک ارتش سوریه به آن ها برای مقابله با ترکیه شده است.

"مظلوم عبدی" که در چند سال گذشته سرباز یانکی ها و تسهیل کننده اقدامات تروریست های آمریکایی در شمال سوریه بوده و از همکاری با دولت دمشق خودداری کرده، حالا گفته است که "موضع سیاسی دمشق باید در قبال اشغالگری ترکیه واضح و قوی باشد و درهای ما به روی دمشق باز است".

گروه قسد که مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی می باشد در سال های اخیر که جنگ تمام خاک سوریه را فرا گرفته بود، اجازه نقش آفرینی به دولت و ارتش سوریه را در مناطق تحت تسلط خود نمی داده و هم اکنوئ نیز نمی دهد، هربار با شنیده شدن زمزمه و تهدیدهای ترکیه مبنی بر انجام عملیات جدید در مناطق کردنشین سوریه دست به دامن دمشق می شود.

گروه قسد و دیگر گروه های کُردی منطقه که برچسب تروریستی روی پیشانی آنها حک شده، باید تاکنون متوجه شده باشند که خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی جز خفت و خواری برای آنها ارمغان دیگری نخواهد داشت و بهترین کار بازگشت آنها به سمت ملیت اصلی شان می باشد.

سخنان اخیر مظلوم عبدی به عنوان فرمانده قسد نشان می دهد که تاریخ مصرف این گروه برای آمریکا تمام شده و یانکی ها از این گروهک فقط به عنوان ابزار برای رسیدن به مقاصدشان در سوریه بهره می برند و آمریکا در زمان بروز مشکل همچون حمله داعش به عراق، هیچ کمکی به آنها نخواهد کرد.

"قسد" سرباز آمریکا در سوریه

با حضور غیرقانونی تروریست های آمریکایی از سال ۱۳۹۶ در سوریه، شماری از کُردهای این کشور که بیشتر در استان الحسکه (شمال شرق) ساکن هستند، عملا به ابزاری برای آمریکا برای اجرای نیات شوم واشنگتن در سوریه تبدیل شده اند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نظامیان تروریست آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و کشتار مردم این کشور کردند.

از زمان ورود غیرقانونی تروریست های آمریکایی به سوریه، شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) عملا زیر چتر آمریکایی ها قرار گرفتند و مطیع دستورات یانکی ها شدند؛ هرچند این گروه کرُد سوری هم اکنون و در گذشته با رژیم صهیونیستی ارتباط خوبی داشته و دارد، اما با حضور تروریست های آمریکایی در شمال شرق سوریه، قسد به زعم خود جان تازه ای گرفت، چرا که حکومت دمشق، در سال های اخیر به دلیل درگیری شدید با تروریست های تکفیری در سراسر این کشور، مقداری کُردهای سوری را به حال خود رها کرده ولی این مساله همیشگی نیست، بلکه با پیچیده شدن طومار تروریست ها در آخرین ایستگاه خود یعنی در استان ادلب و شمال حلب (شمال غرب سوریه)، بساط قسد و آمریکایی ها نیز در سوریه جمع خواهد شد.

دولت سوریه بارها با اعتراض به مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت و سازمان ملل برای حضور غیرقانونی آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه اعلام کرده که یانکی ها هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و آنها با کمک شبه نظامیان "قسد" این سرقت را ادامه می دهند، روندی غیرقانونی که در پنج سال گذشته ادامه داشته است.

منبع: ایرنا