شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#کتاب

توطئه خاموش آل خلیفه به نفع اسرائیل

توطئه خاموش آل خلیفه؛ تغییر محتوای آموزشی به نفع اسرائیل

حکومت بحرین در چارچوب توطئه ای خاموش تلاش می کند تا با تغییر محتوای کتاب های درسی دانش آموزان و ادبیات سازشکارانه برای تغییر نگرش نسل های کنونی و آینده بحرین نسبت به رژیم صهیونیستی گام بردارد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد امروز (شنبه) در گزارشی درخصوص اقدامات دولت بحرین برای تغییر نگرش دانش آموزان این کشور نسبت به دشمن صهیونیستی و فراهم کردن زمینه پذیرش عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل توسط افکار عمومی نسل های آینده این کشور نوشت:‌ در ۲۹ نوامبر هر سال، آزادگان روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین و در ۶ دسامبر هر سال، روز معلم عرب برای مقاومت در برابر عادی سازی با دشمن را گرامی می دارند. این دو روز، زمان تجدید بیعت با رزمندگان در مقابله با رژیم اشغالگر اسرائیل و جنایات و وحشیگری آن است. اما شرایط دو سال پیش کشورهای عربی به ویژه باتوجه به موج افتادن به دامان صهیونیست‌ها و انعقاد قراردادهای خیانت آمیز با آنها تغییر کرده است.

شاید بزرگترین چالش پیش روی هر حامی مساله فلسطین و نپذیرفتن امضای هرگونه معاهده تحقیرآمیز با دشمن، ایستادگی در برابر صخره عادی سازی باشد. نظام های مغفول خلیج فارس به استثنای کویت، به خودی خود به مصیبت مردم تبدیل شده اند.

خطرناک ترین پروژه این نظام ها، وارد کردن واژگان خیانت آمیز در اندیشه نسل های آینده است. آموزش و پرورش نماد توطئه ای است که علیه دانش آموزان عرب بویژه در کشورهای سازش کننده با رژیم صهیونیستی که بحرین یکی از آنهاست، طراحی می شود. کسی که دو روز پیش در منامه به عنوان وزیر آموزش و پرورش بحرین منصوب شد، سابقه مماشات و ائتلاف با دشمن صهیونیست را دارد. اندیشه «محمد المبارک» از زمانی که معاون وزیر بود تا زمانی که وزیر شد، پر از چاپلوسی برای دوستان صهیونیست خودش است و به همین دلیل بیم آن می رود که این ولع را در برنامه آموزشی خود برای آموزش و پرورش در بحرین به کار گیرد.

آموزش عادی سازی اجباری در کشورهای عرب

برخی منابع آموزشی در بحرین به پایگاه خبری العهد درباره آزمون سختی که امروز معلمان به دلیل تحمیل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در کشور می گذرانند، صحبت کردند. این منابع آموزشی همچنین نگرانی خود را از مجبور کردن آنها به پیروی از روند عادی سازی -به رغم مخالفت گسترده مردمی با آن-و خطر این عادی سازی در سطح مشاغل فرهنگ عمومی ابراز کردند.

این منابع با اشاره به اینکه مخالفان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دادگاه در بحرین احضار شده اند، اظهار داشتند:‌ در حال حاضر یک محاکمه در همین زمینه در جریان است. برخی از این منابع گفتند: تا زمانی که این موضوع چتری قانونی داشته باشد، جرم انگاری مقابله با عادی‌سازی روابط یک امر واقعی خواهد بود.

والدین در برابر عادی سازی روابط مقاومت می کنند

این منابع با اعتقاد به اینکه مسئولیت کاشتن مفاهیم صحیح و ارزش‌های اصیل در دل نسل‌ها بر عهده والدین است، تاکید کردند که آموزش و پرورش واقعی به محیط تربیت کودک قبل از تماس و قرار گرفتن او در معرض عوامل مؤثر خارج از محیط هسته آموزشی اولیه باز می گردد.

به گفته منابع آموزشی بحرینی، شکل گیری نسل جدید به آنچه از ابتدای شکل گیری آگاهی در آن نهادینه کرده ایم باز خواهد گشت، پس مفاهیم مقاومت، مخالفت با عادی سازی و عدم به رسمیت شناخت دشمن از جمله اولین مواردی است که کودک باید دریافت کند تا بتواند با آنچه بیرون است مقابله کند. به موازات آن، باید به او در مورد آنچه آموزشش به طور رسمی بر او تحمیل خواهد شد و اینکه آنها واقعی نیستند و بلکه واقعی آن چیزی است که در خانه دریافت می کند، آگاهی داد.

این منابع با اشاره به اهمیت نقش خانه در تربیت صحیح و نقش والدین در جذب هر آنچه که کودک در مدرسه می آموزد و توضیح مجدد و مهندسی مفاهیم آن به بهترین شکل تاکید کردند که وقتی در برنامه‌های آموزشی مدرسه از "اسرائیل" صحبت می‌شود، خانواده‌اش باید به او توضیح دهند که این یک "دولت" نیست، بلکه یک رژیم غاصب است.

همچنین باید این امر را در کودک نهادینه می کنیم که بین محتوای کتاب ها و واقعیت های تاریخ تفاوت وجود دارد تا از فرآیند شستشوی مغزی توسط برنامه های درسی که ممکن است شخصیت مورد نیاز آینده را تغییر دهد، جلوگیری شود.

قوانین بحرین عادی سازی روابط را اجباری می کند

به اعتقاد این منابع، آموزش عادی‌سازی روابط در بحرین به‌ویژه پس از انتصاب وزیر آموزش و پرورش که تا حد زیادی به این رویکرد معتقد است در آینده اجتناب‌ناپذیراست، زیرا بیشتر سیاست‌مداران بر این باورند که انتخاب وی برای پست وزارت مبتنی بر اظهارات رسانه ای وی و انطباق آنها با دیدگاه دولت بحرین که مهمترین آنها عادی سازی است، بوده است.

منابع بحرینی هشدار دادند که «آموزش عادی‌سازی روابط در گوشه و کنار بحرین دقیقا" برای یک برنامه کاربردی خواهد بود».

این منابع همچنین اضافه کردند: آنچه حرف ما را هم تایید می کند این است که وزیر جدید از ابتدای سال تحصیلی مجازاتی را هرکس که از آموزش و پرورش انتقاد می کند، در نظر گرفته است و آنها را به مراجع امنیتی معرفی می کند و احکام مختلفی تحت عنوان حمایت از معلمان علیه آنها صادر شده است. شما می توانید تصور کنید که چه بلایی سر هر معلم، دانش آموز یا ولی امری هنگامی که از موضوع آموزش عادی سازی روابط انتقاد کند، می آید.

به گفته همین منابع، معلمان بحرینی به طور کلی دارای آگاهی سیاسی بالایی هستند و اتفاقات ۲۰۱۱ را از ابتدا و در ادامه مورد حمایت قرار دادند.

این منابع اذعان کردند که سیطره دولت‌های عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی بر فرآیند آموزش و هدایت آن بر اساس سیاست‌های مورد نظر بدون شک بر نسل جوان و شکل‌گیری ذهن و باورهای آن‌ها تاثیر می‌گذارد و ممکن است به نسلی تبدیل شوند که هیچ ارتباطی با تاریخ، مذهب، گذشته یا حتی حال خود ندارند، نسلی که در هوا معلق و سرگردان است.

سالهای اول تحصیل بر پایه عشق به فلسطین

به نظر این منابع آموزشی بحرینی، تربیت نسلی که به مساله فلسطین معتقد است باید از همان سالهای اول تحصیل و در خانه یا مهدکودک و یا مدرسه تا دانشگاه ادامه پیدا کند. این کار بر اساس برنامه های درسی پیشرفته انجام می شود. به این معنا که فقط به یادگیری تئوری محدود نمی شود بلکه یادگیری با تمرین عملی است؛ همانند جشن روز زمین (برای حمایت از ملت فلسطین) یا برگزاری نمایش های مدرسه که به مساله فلسطین و پایداری فلسطینی ها می پردازد و یا مسابقات هنری درباره فلسطین با تمرکز بر قدس، قبه الصخره، پرچم و میراث فرهنگی فلسطین.

منبع: ایرنا