شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کانادا#نخست وزیر#ژانویه

دفاع ترودو از اعلام وضعیت اضطراری برای سرکوب اعتراضات در کانادا

دفاع ترودو از اعلام وضعیت اضطراری برای سرکوب اعتراضات در کانادا

نخست وزیر کانادا از تصمیم خود برای سرکوب اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور در ماه‌های ژانویه و فوریه دفاع کرد.

به گزارش مشرق، «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا از اعلام وضعیت اضطراری برای سرکوب اعتراض‌های ضد دولتی در اوایل سال جاری میلادی در این کشور دفاع کرد.

به گزارش «رویترز»، «ترودو» در مقابل یک کمیته تحقیقات قضایی مدعی شد با استناد به اختیارات اضطراری جهت پایان دادن به تظاهرات ضد دولتی در اوایل سال جاری، به تظاهرات مذکور پایان داد.

وی ادعا کرد که این اقدام اجتناب ناپذیر بود و امکان مذاکره با معترضان وجود نداشته است؛ ضمن این که پلیس محلی در پایان دادن به تظاهرات ناتوان بود.

گروه‌های حقوقی بر این باورند که پلیس می‌توانست با استفاده از اختیارات موجود، با این اعتراض‌ها برخورد کند و نیاز به اعلام وضعیت اضطراری نبود.

آن‌ها تاکید دارند که «ترودو» بدون بررسی طرح ارائه شده توسط پلیس «اتاوا»، پایتخت کانادا اقدام به برخورد با معترضان و طرح اتهام‌های جنایی برای آنان کرد.

تظاهرات ضد دولتی در ماه‌های ژانویه و فوریه در کانادا برگزار شد که با اعلام وضعیت اضطراری و سرکوب مواجه شد.

وضعیت اضطراری اعلام شده مذکور به بهانه فشار دولت آمریکا بر کانادا به دلیل تاثیر منفی بر زنجیره تامین کالا و زیر سوال رفتن شهرت سرمایه گذاری در کانادا، به بانک‌های کانادایی این امکان را داده بود که حساب‌های معترضان را مسدود و بیمه خودروهای حاضر در اعتراضات را معلق کند.

گزارش نهایی مربوط به این اعتراض‌ها تا ۲۰ فوریه در پارلمان کانادا ارائه می‌شود.

منبع: میزان