شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لوازم خانگی

اقتصاد 100 گزارش می دهد

ورشکستگی صنعت لوازم خانگی ایرانی قطعی است

اقتصاد 100- بازار لوازم خانگی از کابوس گرانی و رکود خلاص نشده است و همچنان روزهای سختی را پشت سر می گذارد و با توجه به سیاست های تحمیلی دولت، ورشکستگی صنعت لوازم خانگی قطعی است.

ورشکستگی صنعت لوازم خانگی ایرانی قطعی است

به گزارش گروه کسب و کار اقتصاد 100؛ این روزها بیشترخانواده ها کمتر به سراغ بازار لوازم خانگی می روند نه برای اینکه نیازی به خرید لوازم مورد نیاز خانه نیست، بلکه توان خرید ارزان ترین یخچال آن هم با قیمت 20- 30 میلیون را ندارند!

قیمت‌ها در بازار لوازم خانگی به قدری بالا است که میانگین قیمت یخچال و فریزرهای وارداتی این روزها به بالای 100 میلیون تومان رسیده است و در خصوص یخچال و فریزرهای داخلی نیز میانگین قیمتی بالای 20 میلیون تومان است.

این گرانی افسارگسیخته به تمام بخش های لوازم خانگی رسیده است چراکه به گفته فعالان و صنعتگران لوازم خانگی،  افزایش نرخ حقوق و دستمزد و قیمت مواد اولیه و سایر عوامل تاثیرگذار از جمله نرخ مالیات و عوارض گمرکی و...  لوازم خانگی را گرانکرده است.

  به گزارش خبرنگار اقتصاد 100؛ اگر بتازگی سری به بازار لوازم خانگی زده باشید میانگین قیمت تلویزیون‌های وارداتی در کشور را به بالای 25 میلیون تومان قیمت خواهید کرد و میانگین قیمت تلویزیون‌های تولید داخل نیز به بالای 15 میلیون تومان شما را برای خرید وسوسه نخواهد کرد.

سایر لوازم خانگی از وسایل خُرد و ریزآشپزخانه گرفته تا ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی نیز در این مدت با افزایش قیمت مواجه شده اند.

به گزارش خبرنگار ما، میانگین قیمت ماشین‌های لباس‌شویی وارداتی این روزها در بازار به 18 میلیون تومان رسیده است و تولیدات داخل این محصول نیز در بازه قیمتی 10 تا 20 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند و شرایط برای ماشین‌های ظرف‌شویی موجود در بازار نیز خیلی با قیمت لباسشویی متفاوت نیست.

این حرکت قیمت ها به سمت افزایش و عدم توقف آن همزمان با رکود در بازار ادامه دارد تا جایی که به گفته فعالان این بازار، دیگر وقت تعطیل شدن فروشگاها رسیده و آنها معتقدند باید سرمایه های خود را به بازارهای دیگر مانند مسکن ببرند.

رکود و گرانی دو معضلی بزرگ بازار لوازم خانگی است که نه به خریدار اجازه ورود می دهد نه فروشنده را وادار به ارزان فروشی می کند.در این بین صنعت لوازم خانگی با زیان در تولید مواجه شده و مردم نیز درمانده از خرید لوازم مورد نیاز خانه هایشان!

اسماعیلی یکی از فروشندگان بازار لوازم خانگی در گفتگو با اقتصاد 100 گفت: از سال گذشته با سیاستی که دولت در راستای عدم حمایت از بخش تولید لوازم خانگی در پیش گرفت با قیمت گذاری دستوری، دیگر جایی برای نفس کشیدن صنعتگران و فروشندگان لوازم خانگی نگذاشته است.

این فروشنده لوازم خانگی گفت: امسال فروش لوازم خانگی در بازار بیش از 80 درصد کاهش داشته است و این رقم نشان از ضعف مدیریت در صنعت و بازار دارد.

وی گفت: زمانی که دولت نتوانسته قیمت تولیدات لوازم خانگی را با تزریق به موقع مواد اولیه آن هم با نرخ مناسب به تولید کنندگان این صنعت حفظ نگه دارد، انتظار کاهش قیمت در بازار عقلانی نیست.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه بازار با سیاست های دولت به بحران خریدو فروش رسیده است، گفت: رکود در بازار، زنگ خطرصنعت ورشکستگی لوازم خانگی را به صدا درآورده است. 

انتهای پیام/