شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#مجمع تشخیص

وبلاگ مشرق

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال/ پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

محمد توسلی

آیا حامیان مطالبه‌ی غلط و خیانت‌بار "رفراندوم برای اصل نظام" نمی‌دانند که این درخواست به معنی ندیدن پیشرفت‌ها و پشت پا زدن به مجاهدت‌های مردم برای پیروزی اصل انقلاب است؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال/ پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

حسین نورانی‌نژاد، فعال چپ و معاون حزب اتحاد ملت اخیراً طی یادداشتی که در کانال تلگرامی امتداد منتشر شد، به تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرده و نوشته است: البته بازیکن‌ها که در این روزها فشارهای بی‌سابقه دیگری تا حد افشای چت‌ها و گفت‌وگوهای خصوصی‌شان را تحمل کرده بودند، به اعتبار برخاستن از درون جامعه و مسئولیت اجتماعی که کمابیش در این شرایط در وجود هر ایرانی به‌وجود می‌آید، همراهی‌های بی‌سابقه‌ای را با مردم رنجدیده و به حق متوقع نشان دادند که اگر خشم و پرتوقعی‌های موجود اجازه دهد، از اهمیت بالایی برای توجه برخوردارند.
او می‌افزاید: بازیکن‌هایی که طبق شنیده‌ها با وجود فشارها، از ادای برخی مراسم و تشریفات مرسوم مانند خواندن سرود سر باز زدند و در مصاحبه‌های پیش از بازی، بارها بر همراهی و همدلی با مردم تاکید کردند، شایسته پاسخ بهتر و مهربانانه‌تری هستند...آنها هم از همین مردمند با احساسات و عواطفی مشابه‌.
عضو کادر حزب اتحاد ملت تصریح کرده است: این تیم به جای ایجاد شکاف، می‌توانست و می‌تواند تا یکی از مولفه‌های همبستگی مردم در این روزهای سخت باشد. می‌تواند آزمونی باشد برای تمرین انصاف در شرایط خشم و اعتراض. تمرینی برای گم نکردن خط درست از فریب و دوست از غیر دوست.

*اگرچه توطئه‌چینی آقای نورانی‌نژاد برای تیم ملی فوتبال ایران با سرود ملی خواندن بازیکنان و پیروزی تیم کشورمان در مقابل ولز شکست خورد لکن از حیث سیاسی؛ ما پیش از این نیز بخشی از یک یادداشت یک روزنامه اصلاح‌طلب پیرامون حوادث اخیر کشور را منتشر و این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم گذاشتیم که این قبیل یادداشت‌های حمایت‌کننده از اغتشاش و معاند با اهتزاز پرچم و سرود ملی ایران را چه کسی می‌نویسد؟ پژاک و نیوزویک و اینترنشنال یا کسانی برنشسته در اردوگاه اصلاحات؟![1]

یادداشت نورانی‌نژاد نیز خالی از همین سؤال مهم نیست...

دقت شود که نورانی‌نژاد اگرچه در یادداشت خود کلمات بسیاری را به مسلخ کشیده است اما در یکی از پربسامدترین رخدادهای این جنایت؛ شاهد به مذبح بردن کلمات "ایرانی، جامعه و مردم" هستیم.

نورانی‌نژاد عملا به یک جمع محدود اغتشاشگر خیابانی که ترکیبی از فریب‌خوردگان و اوباش بوده‌اند؛ کلمات "مردم و جامعه و ایران" را اطلاق کرده است و به طرح مطالبات آنها می‌پردازد!

و حتی خواستار اعطای اعانه به فریب‌خوردگانی می‌شود که با مطالبات این جمع بد سگال و البته معدود همراهی کرده‌اند!

این فاجعه تحلیلی و امنیتی اگرچه برآمده از یک جمع محدود و یک مانیفست غلط و براندازانه است و در برخی ابعاد هیچ اهمیتی ندارد؛ اما از آنجا که یک آفت است و آفت نیز به هر میزان مخلّ امنیت و سلامت؛ الزام عقلی آنست که با چنین القائات غلطی از دو وجه امنیتی و تبیینی تقابل اصولی و عقلانی صورت گیرد.

آن قبیله محدودی که امروز در کوچه‌پس‌کوچه‌های رسانه ترکتازی می‌کند و برای پیروزی دشمن دعا می‌کند؛ از هیچ خباثتی علیه ایران و ایرانی فروگذار نیست و این مسئله الزام برخورد و پیگیری را عیان می‌کند.

حسین نورانی‌نژاد و حزب متبوع او از عاملان اصلی تحریم انتخابات سال 1400 بوده‌اند.

ما پیش از این هشدار داده بودیم که تحریم انتخابات به برداشتن سلاح در کف خیابان‌ها منجر خواهد شد. و آنچه که اخیرا در برخی خیابان‌ها دیدیم مؤید همین تحلیل راهبردی بود.

باید از بروز فاجعه پیشگیری کرد. پیش از آنکه یاخته سرطانی دچار وسعت اندامی شود.

***

پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال/ پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

آیت‌ا... آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تازگی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف دیدار کرد.

به گزارش جماران، در این دیدار که با صحبت‌های دانشجویان و طرح مطالبات آنها همراه بوده است؛ آیت‌ا... آملی در یکی از فرازهای سخنان خود خطاب به نمایندگان تشکل‌ها با تاکید بر اینکه ما دنبال شنیدن حرف‌ها هستیم، گفته است: حجاب، قانون کشور است. در لیبرال ترین کشورها هم باید التزام به قانون داشت. در غیر این صورت سنگ روی سنگ نمی‌ماند.

او همچنین می‌افزاید:

"باید قانون را رعایت کرد. آیا شما توهین را جرم می دانید یا نه؟ در همه دنیا جرم است. آیا نباید با مجرم برخورد کرد؟ چه فرقی می کند که یک دانشجو جرمی را مرتکب شود یا یک فرد غیر دانشجو؟ نباید بین دانشجو و غیر دانشجو در این جهت فرق گذاشت."

آیت‌ا... آملی لاریجانی همچنین در ادامه گفته است: این حرف شما که اعتراضات باید شنیده شود حرف صحیحی است. این که شنیدن صوری نباشد هم درست است...آمریکایی‌ها در تسلیح گروه‌های تروریست در آن سوی مرزهای کردستان نقش دارند. شما دانشجویان در شناخت نقش دشمن خارجی و پایگاه های منافقین و برخی کشورهای منطقه چقدر تلاش کرده‌اید؟[2]

*صحبت‌های آیت‌ا... آملی از این حیث واجد اهمیت ویژه و راهبردی است که در طول هفته‌های اخیر و حوادثی که بر کشور عزیزمان گذشت؛ کمتر کسی در حوزه جهاد تبیین وارد این عرصه خاص شد که ضمن احترام به مطالبات اصولی و شنیدن انتقادات؛ اما بر اهمیت حجاب، ضرورت اجرای مُرّ قانون حجاب و بی‌تأثیری طبقه اجتماعی مجرم در برخورد قضایی تأکید کند.

و جالب آنکه می‌بینیم این تأکیدات عقلانی و شجاعانه در یک جمع رسمی و در دیدار با دانشجویان دانشگاهی بیان شد که یکی از تندترین تحرکات منتسب به دانشجویان در همان رخ داد.

تأکید بر رعایت حجاب یکی از کم‌بسامدترین صداهای عقلانی بود که در هفته‌های اخیر آنرا از کمتر رجل یا تریبونی شنیدیم!

***

چرا درخواست رفراندوم برای اصل نظام "خیانت" است؟!

شکست توطئه علیه تیم ملی فوتبال/ پدرانه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با دانشجویان معترض

محمد توسلی، فعال اصلاح‌طلب و مدعی دبیر کلی تشکل منحله نهضت آزادی، اخیراً در یک توییت نوشت:

"راهکار واقع بینانه برای خروج از بحران های جاری در راستای منافع ملی بازگشت حاکمیت به قانون و تامین مطالبات برحق مردم است. گام اول آزادی همه زندانیان سیاسی و دلجویی ازخانواده های جان باختگان و درگام بعدی برگزاری رفراندوم برای اصلاح ساختار قانون اساسی است."

او در نوشتار خود همچنین از هشتگ "جدایی نهاد دین از حکومت" نیز استفاده کرده است!

*آنچه که ایران عزیز ما در هفته‌های اخیر شاهد آن بود نه یک "بحران" بلکه مشکلی بود که حاکمیت کلان کشور در آن تقصیری نداشت.

مشکلی که دشمن خارجی و ایادی داخلی‌اش بانیان آن بودند و می‌خواستند با اردوکشی خیابانی و ایجاد حمام خون؛ نظام اسلامی را وادار به عقب‌نشینی از مواضع اصولی و قانونی خود کنند. که البته موفق نشدند...

یک حرکت بدون مانیفست، با جمع‌آوری اوباش و فریب‌خوردگان و با راهبری فرماندهان فتنه 88 که سابقه مشخصی در نزد مردم و نیروهای سیاسی کشور داشتند.

مسئله آزادی زندانیان سیاسی نیز در واقع یک شیطنت متعفن است.

چه اینکه امثال میرحسین موسوی و تاجزاده و وریا غفوری از بانیان اغتشاش و تشویق به آشوب هستند و طبعا هر عقلی می‌فهمد که پمپاژ انگیزه اغتشاش و آشوب موجب بغرنج‌تر شدن مشکلات می‌شود نه باعث رفع آنها.

همانطور که از پس فتنه 88 و آشوب‌های اخیر نیز ضربات اقتصادی متعددی بر پیکره مردم و جامعه وارد آمد.

و اما رفراندوم...

مشخص نیست در جبهه اصلاحات چه می‌اندیشند که اینچنین شاهد رواداری بی‌عقلی و بلاهت سیاسی هستیم.

آقای توسلی نمی‌فهمد که درخواست برگزاری رفراندوم برای اصل نظام غیر ممکن است چون اولا این رفراندوم غیر عقلانی (درباره اصل حکومت) به معنی انکار پیشرفت‌های مشخص انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است و ثانیا به معنی نادیده گرفتن آنهمه مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و فعالیت‌های یک ملت در هنگامه بروز انقلاب خواهد بود؟!

فلذا عقلانیت می‌گوید که این نادیده گرفتن‌ها یعنی خیانت!

کما اینکه هیچ حکومتی در دیگر نقاط جهان نیز اصل خود را به رفراندوم نمی‌گذارد.

اینکه چرا برخی سران جبهه اصلاحات در کنار عده‌ای فریب خورده و عده‌ای اراذل قرار گرفته‌اند و مروّج بی‌عقلی شده‌اند و از رفراندوم می‌گویند نشان می‌دهد که مغز تحلیلی جریان چپ، معیوب شده است.

ماجرای جدایی نهاد دین از حکومت یا همان سکولاریزم هم آرزوی محالی است که چپ‌های ستادی برای انقلاب اسلامی امام خمینی(ع) دارند اما 43 سال است که برای طرح و تحقق آن به در بسته خورده‌اند.

مردم ایران چرا باید مخالف اسلامی باشند که برای آنها استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد، طبقه حکومتگر فاسد را از تخت به زیر کشید و برای درآمدهای مالیاتی هم چشم به جیب مردم ندوخته است و کمترین مالیات جهان را از شهروندان خودش می‌گیرد.

مدعیان سکولاریزم آیا جرأت دارند که میزان درصد مالیات از حقوق ماهانه یا روزانه شهروندان در حکومت‌های سکولار را جار بزنند؟!

آنها هرگز چنین نمی‌کنند چون می‌دانند در مقایسه کارنامه اقتصادی حکومت دینی با حکومت‌های سکولار چه کسی پیروز خواهد شد؟!

***

1_ mshrgh.ir/1438658

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1575222