سطح احتیاط در هفته گذشته در بازار دلار بیشتر از بازار سکه بود. در حالی که دلار گرفتار محدوده مقاومتی 35 هزار و 200 تومانی بود، سکه بازان توانستند این فلز گران بها را از محدوده 16 میلیون و 200 هزار تومان دورتر و به سطح 16 میلیون و 500 هزار تومان نزدیک کنند. 

تحلیل گران فنی باور دارند که امروز برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد، چرا که در صورت شکست محدوده مقاومتی 16 میلیون و 500 هزار تومان، احتیاط خریداران کمتر خواهد شد. 

برخی فعالان باور دارند که سناریوی مورد تمایل بازارساز این است که سکه یکبار دیگر در آستانه مرز 16 میلیون و 500 هزار تومان در مسیر نزولی قرار بگیرد و از این طریق بتواند انتظارات بازار ارز را نیز مدیریت کند. افزایش سکه می تواند انتظارات صعودی را در بازار ارز تقویت کند. 

در این میان، حباب سکه در اندازه ای قرار دارد که افزایش قیمت فلز گران بهای داخلی بدون حمایت عوامل بنیادی را دشوار جلوه می دهد. ارزش ذاتی سکه در شرایط کنونی در محدوده 14 میلیون و 500 هزار تومان قرار دارد که فاصله زیادی با قیمت بازار دارد.با توجه به این میزان از حباب، برخی فعالان اعتقاد دارند که بدون رشد معنادار دلار، سکه امامی به حرکت افزایشی خود ادامه نخواهد داد