شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##روش#موثر#برای#کاهش#سریع#استرس#یاد#بگیرید!

۷ روش موثر برای کاهش سریع استرس را یاد بگیرید!

کلید کاهش استرس شامل حفظ سطح استرس به صورت قابل کنترل از طریق عادات سالم، و  همچنین یافتن راه‌های موثر برای کاهش سریع استرس است.

به گزارش آی زندگی و به نقل از yahoo، همه ما به شکلی استرس را تجربه می‌کنیم؛ با توجه به معایب استرس، برخی از استرس‌ها در واقع می‌توانند برای شما مفید باشند و به پیشگیری از افسردگی و رفتارهای ضد اجتماعی کمک کنند.

اما زمانی که استرس مزمن است و هر روز تکرار می‌شود؛ بر زندگی شما تأثیر منفی می‌گذارد و باعث آسیب به سلامت روحی و جسمی می‌شود.

نوشیدن آب کافی در مواقعی که استرس دارید بسیار اهمیت دارد.

آهسته نفس بکشید

با کند کردن تنفس خود، در واقع می‌توانید به بدن کمک کنید سریع‌تر آرام شود. موقع استرس، تنفس‌تان سطحی‌تر می‌شود و در قسمت بالای سینه‌تان متمرکز است. انتقال تنفس به دیافراگم و شکم می‌تواند استرس بدن شما را کاهش دهد و سیستم عصبی را آرام کند.

تمرین تنفسی ۴-۷-۸ را را انجام دهید.

آرام سازی عضلانی

تعدادی از استراتژی‌های آرام سازی می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. دو مورد از محبوب‌ترین این روش‌ها، تصویرسازی هدایت‌شده است.

در این روش روی تصاویر آرام‌بخش مانند مناظر دریایی، و آرام‌سازی عضلانی شامل کشش و شل کردن یک گروه عضلانی در یک زمان تمرکز می‌شود.

مدیتیشن

ذهن آگاهی، مدیتیشن، یوگا یا ترکیبی از این سه روش برای کاهش سریع استرس عالی هستند.

ورزش

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش سریع استرس، ورزش کردن است. خواه یک پیاده روی ساده باشد یا کیک بوکسینگ یا بلند کردن وزنه.

احساسات خود را روی کاغذ بیاورید

وقتی احساسات ناخوشایندی دارید؛ نوشتن احساسات یک راه اثبات‌شده برای کاهش استرس است.

زمانی که احساس استرس می‌کنیم، ذهن ما نشخوار فکری می‌کند و داستان‌هایی را به هم می‌بافد. توصیه می‌کنیم یک قلم و کاغذ بردارید و موقعیت و افکار خود را روی کاغذ بیاورید.

خوب بخندید

یک خنده خوب و عمیق می‌تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند.

خنده باعث کاهش سطح کورتیزول در بدن و تغییر سطح سروتونین و دوپامین می‌شود که هر دو باعث ایجاد خلق و خو و شادی می‌شوند.

استراتژی‌ها را به طور مداوم تمرین کنید

در حالی که این استراتژی‌ها استرس را به سرعت کاهش می‌دهند، مدیریت و کاهش استرس به ایجاد برخی عادات روزانه سالم بستگی دارد. اگر به طور منظم تنفس عمیق را تمرین کنید، ورزش کنید، به اندازه کافی بخوابید و بیشتر بخندید، می‌توانید سطح استرس سالم‌تری را در زندگی خود داشته باشید.

0 0 رای ها
امتیاز به مطلب