شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#پوتین

واگنر بازی پدرخوانده را کلید زد/ این پُتک خونین به هیچ‌کس رحم نمی‌کند!

واگنر بازی پدرخوانده را کلید زد/ این پُتک خونین به هیچ‌کس رحم نمی‌کند!

متحد ولادیمیر پوتین پیام وحشتناکی را به پارلمان اتحادیه اروپا ارسال کرده است. پریگوژین می گوید که پارلمان اروپا توسط واگنر منحل شده است!

ابوالفضل خدائی: هفته پیش پارلمان اروپا روسیه را به دلیل حمله به اوکراین به عنوان یک کشور تروریستی معرفی کرد، به طور مشابه، اقداماتی برای برچسب زدن "گروه واگنر" به عنوان یک سازمان تروریستی آغاز شده است. گروه "واگنر" توسط یوگنی پریگوژین معروف، متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رهبری می شود که امسال به دلیل نقش خود در جنگ اوکراین توجه زیادی را به خود جلب کرده است. از یوگنی پریگوژین، ۶۰ ساله، به عنوان بنیانگذار گروه واگنر یاد می شود. او از الیگارش های روس و نزدیک به دایره قدرت در مسکو است. یوگنی پریگوژین مانند ولادیمیر پوتین اهل سنت پترزبورگ است. او اکنون در زمینه تامین وعده های غذایی نهادها و شرکت ها فعالیت می کند و برنده مناقصه های ارزشمندی برای سرو غذا در کرملین، مدارس و ارتش روسیه شده است.

نام گروه واگنر اولین بار در سال ۲۰۱۴ و همزمان با جنگ در شرق اوکراین بر سر زبان ها افتاد. شبه نظامیان این گروه در آن زمان همراه با جدایی طلبان شرق اوکراین با نیروهای دولتی می جنگدیدند.

واگنر بازی پدرخوانده را کلید زد/ این پُتک خونین به هیچ‌کس رحم نمی‌کند!
ایوگنی پریگوژین معروف به آشپز پوتین در کنار پوتین

دامنه نفوذ گروه واگنر پس از آن به تدریج به خاورمیانه و کشورهای آفریقایی گسترش یافت. شبه نظامیان واگنر در سوریه و لیبی حضور داشتند و اتحادیه اروپا بر این باور است که ردپای شبه نظامیان واگنر در سودان و موزامبیک هم دیده می شود.

به گزارش رسانه های انگلیسی، نیروهای پریگوژین بار عمده نبردهای سنگین در اوکراین را بر عهده گرفته و در نبردهای بوچا و لیمان نقش مهمی ایفا کرده اند.

در هفته‌های اخیر، تصاویری از اعدام بی‌رحمانه یک نیروی روسی، بخشی از گروه "واگنر" منتشر شد که درصدد پیوستن به نیروهای اوکراینی بود.اما در جریان این روند دستگیر شد. بر اساس گزارش مترو این فرد به طرز فجیعی توسط نیروهای هم رزم خود با ضربه پتک کشته شد.

به گزارش تلگراف فیلم های قدیمی تر از اعدام های وحشتناک مشابه گروه "واگنر" در خاورمیانه نیز وجود دارد.

با توجه به نقض قوانین بین‌المللی با حمله به حاکمیت اوکراین، و همچنین به دلیل افزایش شواهد جنایات جنگی روسیه، پارلمان اروپا هفته گذشته روسیه را به عنوان یک کشور تروریستی معرفی کرد.

در پاسخ به این نامگذاری، یک وکیل "گروه واگنر" ظاهراً یک جعبه ویولن را به پارلمان اروپا تحویل داد که حاوی یک پتک بود که این گروه از آن برای اعدام و مجازات استفاده می کند.

واگنر بازی پدرخوانده را کلید زد/ این پُتک خونین به هیچ‌کس رحم نمی‌کند!

به گزارش تلگراف، پریگوژین یا همان طور که او را به نام «آشپز پوتین» می شناسند، بیانیه ای منتشر کرده است که مربوط به ارسال همین پتک به پارلمان اروپا است.

پریگوژین در بیانیه خود آورده است: "من نمی دانم پارلمان اروپا بر اساس چه قانونی هدایت می شود. اما طبق قانون ما، از امروز پارلمان اروپا را منحل اعلام می کنیم."

ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ظاهراً وکیل گروه «واگنر» را نشان می‌دهد که یک پتک را در داخل جعبه ویولن قرار می دهد. این پتک حاوی لوگو و نام گروه واگنر است و با خون مصنوعی آغشته شده است.

با این وجود، تا کنون، مشخص نیست که آیا این «هدیه» توسط پارلمان اروپا دریافت شده یا اینکه صرفاً در حد یک «بازی تئاتری» توسط شبکه های اجتماعی بدسلیقه باقی مانده است.

با این حال، این حرکت واکنش های بسیاری از حساب های کاربری معتبر تلگرام روسیه را برانگیخته است. "کسنیا سابچاک"، معروف به "پاریس هیلتون" روسیه و چهره مشهور رسانه ای که اخیراً به دلیل اتهامات وارد شده از جمله اختلاس پس از فرار به روسیه مجددا بازگشته است، این عمل را "بازی پدرخوانده" نامیده است. او این اقدام را اینگونه تعبیر می کند: " به جای سر اسب، یک پتک. بازی پدرخوانده با تلفظ اس. تی پترزبورگ."

311311