شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#اپل

مشکل امنیتی جدید برای کاربران اپل

مشکل امنیتی جدید برای کاربران اپل

قابلیت رله خصوصی (Private Relay) سرویس آی کلود اپل ظاهرا به مشکل برخورده است و این موضوع به نفع شرکت‌‌های تبلیغاتی تمام‌شده است

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ همانطور که می‌دانید قابلیت رله خصوصی آی کلود وظیفه محافظت از اطلاعات خصوصی کاربران در فضای آنلاین را دارد و مانع از ذسترسی شرکت‌های تبلیغاتی به داده‌های کاربران می‌شود. این قابلیت مسلما به ضرر شرکت‌های تبلیغاتی است. 

حالا در چنین شرایطی، موسسه تحقیقاتی Ad Fraud and Compliance گزارش داده است که یک آسیب‌پذیری جدید در قابلیت رله خصوصی باعث شده تا شرکت‌های تبلیغاتی از روش‌های غیرقانونی برای نمایش تبلیغات به کاربران استفاده کنند.‌

این روش که به Ad fraud معروف است باعث می‌شود تا کاربران زیادی جذب تبلیغات شوند و ایمپرشن شرکت‌های تبلیغاتی بالاتر برود‌ و درآمدهای آن‌ها افزایش یابد. هنوز میزان گستردگی استفاده از این روش غیرقانونی در آی کلود اپل مشخص نیست اما آنچه مسلم است این است که اپل بیش از حد روی امنیت قابلیت رله خصوصی حساب باز کرده بود و این موضوع می‌تواند به ضرر کاربران تمام شود. 

البته اپل ادعا کرده است که ترافیک رله خصوصی آی کلود سالم است و هیچ فعالیت غیرقانونی در آن صورت نمی‌گیرد، اما واقعیت این است که شرکت‌های تبلیغاتی به ضعف‌های این قابلیت آگاه هستند و از آن به نفع خود بهره‌برداری کرده‌اند. 

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه تدابیری برای مقابله با این وضعیت از سوی اپل اندیشیده می‌شود

انتهای پیام