شهرخبر

نقش دشمن در اتفاقات ایر، به معنای نادیده گرفتن کمبودها، گرانی، بیکاری و مطالبات به حق مردم از مسئولان نیست

کدخبر: ۵۳۷۱۸۱
امام جمعه قم با اشاره به ایستادگی بسیج در اتفاقات اخیر، گفت: بسیج از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای نمی‌ترسد و همین روحیه سلحشوری بود که وقتی آن طلبه فداکار برای حفظ جان مردم، نارنجک در دستش منفجر می‌شود فریاد می‌زند خدا را شکر به مردم آسیب نرسید.
نقش دشمن در اتفاقات ایر، به معنای نادیده گرفتن کمبودها، گرانی، بیکاری و مطالبات به حق مردم از مسئولان نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی گفت: واجب است مسئولان با تدبیر و امید آفرینی در عمل، مشکلات مردم را بر طرف کنند همچنین باید مسئولین از نیروهای کارآمد و توانا در حل مشکلات مردم استفاده کنند و نسبت به جابجایی بانیان وضع موجود لحظه‌ای درنگ نکنند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که چهارم آذر در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد: بسیج در حفظ همدلی و مقابله با تجاوز دشمن بعثی و شکل‌دهی حماسه هشت سال دفاع مقدس که نماد هویت ملت ایران است نقش مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه بسیج مکتب ایمان، اخلاص، تولید عمل صالح و حضور به هنگام درمیدان خطر و مقابله با دشمنان است گفت: بسیج در جهاد علمی و تحقق ایران قوی، مستقل و با اقتدار و با روحیه شهادت طلبی و برخورداری از ایمان و تربیت اسلامی همه قلمروهای فتح و ظفر را پیموده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بسیج به معنای متن مردم است و در الگوی گیری از شخصیت امیرالمؤمنین (ع) در پیشگامی و فداکارانه مومنانه و مجاهدانه به آیه ۲۰۷ سوره بقره عمل کرده است.

وی با اشاره به ایستادگی بسیج در اغتشاشات اخیر، اضافه کرد: بسیج از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای نمی‌ترسد و همین روحیه سلحشوری بود که وقتی آن طلبه فداکار برای حفظ جان مردم، نارنجک در دستش منفجر می‌شود فریاد می‌زند خدا را شکر به مردم آسیب نرسید.

وی با بیان اینکه دشمنان جنگ احزاب پیچیده و ترکیبی را در همه عرصه‌های ممکن علیه ایران، اسلام، ارزش‌ها، هویت انسانی، امام حسین (ع) و مقدسات راه انداختند، گفت: این اغتشاشات حاصل تجربه و طراحی چهار دهه دشمنان اسلام و ایران و عصبانیت شدیدشان از عزت و عظمت ایران در منطقه و سطح بین المللی است.

آیت الله سعیدی افزود: دشمنی آن‌ها با ایران و اسلام بی پرده و وقیحانه و با شدت تمام توسط رسانه هایشان تبلیغ می‌شود و با داعش صفتی به جان مردم می‌افتند و در عین حال با تحریف واقعیت‌ها در جنگ روایت‌ها مورد حمایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار می‌گیرند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: دیکتاتورهای عصر جدید با وقاحت تمام جلیقه زردها را در فرانسه سرکوب می‌کنند و خودشان را مدافع حقوق بشر می‌دانند و نظام مقتدر، مظلوم و مستقل جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

وی اظهار کرد: نقش دشمن دراغتشاشات به معنای نادیده گرفتن و کمبود ها، گرانی، بیکاری و مطالبات به حق مردم از مسئولان نیست و واجب است مسئولان با تدبیر و امید آفرینی در عمل، مشکلات مردم را بر طرف کنند همچنین باید مسئولین از نیروهای کارآمد و توانا در حل مشکلات مردم استفاده کنند و نسبت به جابجایی بانیان وضع موجود لحظه‎ ای درنگ نکنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مردم ما در مقابل با اغتشاش گران خوش درخشیدند و حماسه افریدند، گفت: با توجه حوادث اخیر حضور مداوم و مستمر مردم در میدان و فتح خیابان‌ها در غالب موکب های حسینی و فاطمی در محله‌های گوناگون شهرها تضمین کننده امنیت و آرامش و خنثی کننده توطئه‌های دشمن است؛ به همین خاطر در هفته بسیج امنیت محله محور و مردم پایه با محوریت مساجد و پیشگامی شخصیت‌های موثر و جوانان باید تشکیل و تا پایان سال ادامه داد.

وی با بیان اینکه مردم همیشه نشان دادند که پیشگام هستند اما متاسفانه برخی از خواص آن گونه که باید در میدان حاضر نشدند، یادآور شد: مردم گله مند هستند و انتظار دارند شخصیت های موثر جریان سازی کنند و همراه مردم باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر کسی بتواند در تقویت امید و انسجام و حل مشکلات کاری کند اما کم کاری کنند به طور یقینی مرتکب حرام شرعی شده است؛ زیرا باید در صحنه باشیم و زمینه ساز حکومت جهانی امام زمان (عج) باشیم.