شهر خبر

بنز گران‌تر از همیشه حتی برای پولدارها

بنز گران‌تر از همیشه حتی برای پولدارها

ظاهراً دیگر فقط داشتن بنز برای لذت بردن از سواری این خودروها کافی نیست، بعد از این کاربران این خودروساز آلمانی برای اینکه سواری بنز را بهتر تجربه کنند، باید اشتراک سالانه پرداخت نمایند!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ شواهد بازار خودرو نشان می‌دهد که دیگر این فقط شرکت تسلا نیست که برای ارائه امکانات اضافه در خودروهای خود، قصد اخذ مبلغ بیشتر از مشتریان را دارد، بنز نیز بعد از تسلا و بی ام و بنا دارد تا برخی امتیازات ویژۀ خودروهای خود را به صورت غیررایگان عرضه کند، برای مثال از این به بعد قرار است که بنز در خودروهای سدان و شاسی بلند  برقی سری EQE و EQS خود اشتراک‌های سالانه به مبلغ 1200 دلار بفروشد تا اجازه دهد که سرعت این خودروها از حد مشخصی فراتر برود!

بر اساس گزارش وب‌سایت The Verge، خودروهای یادشده با خرید اشتراک 1200 دلاری مذکور برای رسیدن به شتاب 60 مایل بر ثانیه به چیزی بین 0.8 تا 1 ثانیه زمان کمتری نیاز خواهند داشت. مرسدس بنز اعلام کرده است که این کار با ایجاد تغییراتی در سیستم‌عامل خودروهای یادشده انجام می‌شود و در واقع کاربران باید برای دسترسی به قابلیت‌های موجود در خودروی خود، یک هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند.

هرچند که اشتراک ۱۲۰۰ دلاری مرسدس بنز از اشتراک ماهانه‌ ۱۸ دلاری بی ام و، که گرم‌کن صندلی خودروهای این شرکت را فعال می‌کند، ارزش بالاتری دارد اما به‌طور کلی اقدامی عجیب از سوی این شرکت آلمانی به حساب می‌آید چرا که خودروهای یادشده در حالت عادی نیز قیمت بسیار بالایی دارند و در واقع خودروهای دیگر این شرکت با قیمتی مشابه، عملکردی بهتر را ارائه می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد، مرسدس بنز اولین شرکتی نیست که در ازای ارائه‌ی قابلیت‌های ‌بیشتر در خودروهای خود، هزینه‌ای را از مشتریان دریافت می‌کند اما شرکت‌هایی مانند تسلا و زیرو برای اضافه‌کردن چنین قابلیت‌هایی به خودروها و موتورسیکلت‌های خود تنها یک بار از مشتری مبلغی دریافت می‌کنند اما کاربران خودروهای این شرکت آلمانی باید سالانه مبلغ ۱۲۰۰ دلار هزینه کنند.

انتهای پیام