شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#چین#انگلیسی#لهستان

ادعای نشریه انگلیسی: فشار چین آمریکا را منصرف کرد

ادعای نشریه انگلیسی: فشار چین آمریکا را منصرف کرد

ایسنا نوشت: یک مجله انگلیسی امروز (جمعه) گزارش داد که لغو برنامه آمریکا برای ارسال جنگنده از لهستان به اوکراین، به دلیل اعمال فشار چین در پشت پرده لغو شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در هشتم ماه مارس، وزیر خارجه لهستان اعلام کرد که آماده است تا جنگنده‌های میگ-۲۹ ساخت شوروی را به پایگاه آمریکا در آلمان بفرستد تا از آنجا به اوکراین تحویل داده شوند. در نهم مارس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بررسی‌های این وزارتخانه نشان می‌دهد این کار خطرات زیادی دارد.

هفته‌نامه اسپکتیتور انگلیس گزارش داد، آمریکا در ابتدا با این پیشنهاد لهستان موافق بود، اما یک تلاش پشت پرده توسط رهبران و مقامات ارشد سابق اروپایی که از حمایت چین برخوردار بودند، باعث شد واشنگتن تغییر موضع دهد. این هفته‌نامه مدعی شد که پکن به واشنگتن وعده داده تا در صورت لغو برنامه ارسال جنگنده‌ها، خطر هسته‌ای مسکو را در سطح عملیاتی خنثی کند.

اسپکتیتور به نقل از منبعی نزدیک به حاکمیت چین، نوشت: این نقشه جواب داد. آمریکا گفت ارسال جنگنده‌ها به اوکراین گام بیش از حد بزرگی است.

این منبع افزود، اولویت پکن این بود که از تشدید هسته‌ای میان روسیه و ناتو جلوگیری کرده و به اعلام آتش‌بس در اوکراین کمک کند.

311311