شهرخبر

وزیر خارجه انگلیس خبر داد؛

بسته حمایتی جدید لندن در راه کی‌یف؛ از آمبولانس تا خودروی زرهی

بسته حمایتی جدید لندن در راه کی‌یف؛ از آمبولانس تا خودروی زرهی

وزیر خارجه انگلیس از تصویب بسته جدید کمک به اوکراین شامل چندین دستگاه آمبولانس، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس امروز(جمعه) اعلام کرد که لندن بسته کمکی جدیدی برای اوکراین معرفی و تصویب کرده است.

کلورلی پس از ملاقات با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در توییتی نوشت: رئیس جمهور زلنسکی، انگلیس نه تنها با حرف بلکه در عمل از شما حمایت می‌کند.

پس از آنکه ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس آخر هفته گذشته از سفر به کی‌یف برای معرفی و اعلام بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۶۰ میلیون دلار، استفاده کرد، کلورلی خطاب به طرف اوکراینی گفت که «امروز به شما این قول را دادم و انگلیس به این قول پایبند است.»

بنا به اعلام وزارت خارجه لندن، بسته‌ای که کلورلی از آن پرده برداشته، ۲۴ آمبولانس و ۶ خودروی زرهی را شامل می‌شود.

کلورلی علاوه بر این، از کمک اضافی ۳ میلیون پوندی با هدف بازسازی زیرساخت‌هایی همچون مدارس و پناهگاه‌ها رونمایی کرد.

کلورلی مدعی شد: در آستانه فصل زمستان، روسیه با حملات بی‌رحمانه به شهروندان، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های انرژی اوکراین، همچنان به تلاش برای شکستن اراده مردم این کشور ادامه می‌دهد. روسیه موفق نخواهد شد و حمایت‌های انگلیس تا هر زمان که نیاز باشد، ادامه خواهد یافت.

وزارت دفاع انگلیس چهارشنبه هفته گذشته از ارسال یک محموله بالگرد به اوکراین خبر داد. از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰)، این نخستین باری است که لندن چنین محموله‌ای برای کی‌یف ارسال می‌کند.