شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارز ترجیحی

ارز ترجیحی داروهای سرطان حذف نشده است

ارز ترجیحی داروهای سرطان حذف نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمار مبتلا به سرطان از نظر اقتصادی دچار مشکلات فراوانی می شود و علاوه بر این که نمی تواند اشتغال به کار داشته باشد، ممکن است در تهیه دارو و درمان گران قیمت این بیماری نیز متحمل دشواری هایی شود. به همین دلیل و با توجه به همین شرایط‌ تا کنون ارز ترجیحی داروهای سرطان، حذف نشده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین اللهی در نشست مشترک با سرپرست و معاونان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت که در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمان سرطان برکت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات ارزنده ای در ساخت و تجهیز این مرکز درمانی پیشرفته انجام شده، اما مهم تر از سخت افزارها، توجه به نهضت نرم افزاری و افزایش بهره وری است. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت این مرکز نباید جنبه سرمایه گذاری و سودآوری داشته باشد، افزود: اگر مبنا، درآمدزایی بود بنیاد برکت می توانست در  دیگر حوزه ها سرمایه گذاری کند و حال آن که قطعا انگیزه احداث این مرکز جامع درمانی،  خدمت به مردم به ویژه محرومان و اقشار کم برخوردار است. 
 
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیماری سرطان، گاه  ممکن است خانمان برانداز باشد، یادآور شد: بیمار مبتلا به سرطان از نظر اقتصادی دچار مشکلات فراوانی می شود و علاوه بر این که نمی تواند اشتغال به کار داشته باشد، ممکن است در تهیه دارو و درمان گران قیمت این بیماری نیز متحمل دشواری هایی شود. به همین دلیل و با توجه به همین شرایط‌ تا کنون ارز ترجیحی داروهای سرطان، حذف نشده است.
 
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: درمان سرطان، خدمتی خداپسندانه و ارزشمند است و در حوزه سرطان و حمایت از بیماران مبتلا به آن، خیریه های بسیاری در کشور فعالیت دارند که باید قدر آنها را دانست؛ چرا که هزینه های این بیماری سنگین است. 
 
وی با بیان اینکه بنیاد برکت با سابقه و عملکرد درخشان‌ در خدمت به محرومان، مجموعه ای انقلابی و‌ جهادی شناخته می شود، گفت: هدف اصلی این بنیاد که بهره وری بالایی نیز دارد، خدمت به مردم به ویژه محرومان و اقشار کم برخوردار است. ضمن آن که بنیاد برکت می تواند جنبه علمی پیدا کرده و به سمت مرجعیت علمی، حرکت کند. 
 

وزیر بهداشت با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت گفت: این صندوق در شورای عالی بیمه و هیأت دولت تصویب و ۵۰۰۰ میلیاردتومان اعتبار از سوی مجلس برای آن در نظر گرفته شده است که مرکز جامع درمان سرطان برکت با این صندوق، همکاری مستمر و‌ مؤثری خواهد داشت. 
 
دکتر عین اللهی با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، عنوان کرد: بسیج یادآور ایثارگری، فداکاری و  اخلاص انسان های مؤمن، انقلابی و از خودگذشته  و‌ فرهنگ بسیج، خاص جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی بسیجیان مدافعان امنیت را که در روزهای اخیر به شهادت رسیدند، شهدای دفاع از یکپارچگی ایران اسلامی‌‌ توصیف کرد و از کادر سلامت خواست تا با روحیه بسیجی به مردم خدمت کرده و با کار جهادی و مشفقانه و خدمت خالصانه به مردم، در جامعه امیدآفرینی کنند.