شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#وزارت#سراسر کشور

این دانشجویان صاحب خانه می‌شوند

این دانشجویان صاحب خانه می‌شوند

ایسنا: هاشم داداش‌پور، روز گذشته ۳ آذرماه در آیین کلنگ‌زنی ساخت سرای متأهلی دانشجویی سایت مرکزی دانشگاه لرستان، اظهار کرد: براساس سیاست‌های دولت سیزدهم و وزارت علوم، تاکنون بسترها و مقدمات لازم برای ساخت ۳۵۰۰ واحد خوابگاهی دانشجویان متأهل کشور اجرا شده است.

داداش‌پور ادامه داد: دانشگاه لرستان از جمله دانشگاه‌هایی در کشور است که خوابگاه دانشجویان متأهل ندارد و خوشبختانه شاهد کلنگ‌زنی این پروژه هستیم.

وی افزود: در سراسر کشور حدود ۸۷ دانشجوی متأهل وجود دارد که این آمار نشان می‌دهد تلاش مضاعفی باید صورت بگیرد تا سراهای دانشجویی مناسب دانشجویان متأهل ساخته شوند و خوشبختانه رویکرد دولت سیزدهم و وزارت علوم، توجه به این موضوع است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور، بیان کرد: براساس سیاست‌های دولت سیزدهم، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت علوم  و راه و شهرسازی منعقد شده است تا ۲۰۰ هزار واحد خوابگاهی در سراسر کشور برای دانشجویان متأهل تا سال ۱۴۰۴ ساخته شود.

وی تصریح کرد: برمبنای برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۲۰۰ هزار واحد خوابگاهی دانشجویان متأهل در سراسر کشور تا سال ۱۴۰۴ بایستی ساخته شود که اگر این مهم، به‌صورت کامل محقق شود، یک جهش بزرگ در راستای تأمین خوابگاه‌های دانشجویان متأهل در نظام آموزش عالی کشور است.

داداش‌پور از استاندار لرستان به خاطر کمک به اجرای این پروژه زیرساختی دانشگاه لرستان، قدردانی کرد.