شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده

پیش بینی قیمت سکه و طلا در هفته آینده

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طی روزهای گذشته با کاهش میزان تقاضا در بازار سکه و طلا قیمت ها روند نزولی داشته است و در صورتی که سیاست‌های بانک مرکزی ادامه دار باشد و تفاوت قیمت‌های پیشنهادی وراق سکه در بازار بورس با بازار آزاد مقداری بیشتر باشد احتمال کاهشی قیمت سکه و طلا بیشتر است.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در مورد نوسانات بازار طلا و سکه در گفت و گو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: طی یک ماه گذشته قیمت طلا و سکه در بازار روند صعودی داشت اما پس از مدتی با اندکی کاهش بازار متعادل شد و در معاملات چند روز گذشته نیز شاهد ثبات نسبی در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در ادامه تصریح کرد: طی ماه‌های گذشته قیمت‌ها در بازار سکه و طلا با یک ثبات نسبی رو به افزایش همراه بود و اما حدود 20 روز گذشته پیرو سیاست های بانک مرکزی در رابطه با اوراق سکه در بازار بورس قیمت ها اندکی تعدیل شد. 

وی تاکید کرد: در شرایطی که قیمت‌های اعلامی توسط بازار بورس مقداری با بازار متناسب‌تر باشد می‌توان به ثبات بازار بیشتر کمک کند و شاهد کاهش حبات سکه نیز باشیم.

بذرافشان گفت: با توجه به ثباتی که در طی یک ماه گذشته شاهد آن بودیم و قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روند افزایشی  کلی و روند کاهشی جزئی داشت منتهی بعد از روند کاهشی ثبات به بازار برگشت. در معاملات چند روز گذشته  نوسانات بازار بین 1 تا 3 درصد است که این نوسانات در بازارهای مالی طبیعی است و برخی از نوسانات به اونس جهانی نیز مربوط می‌شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان افزود: البته بخشی از نوسانات نیز به بازار ارز و بخشی دیگر نیز به تقاضا باز می‌گردد که در طی روزهای گذشته تقاضا روند کاهشی داشته است و رشد تقاضا در زمان افزایش قیمت‌ها در بازار طلا  مانند دورهای گذشته نبوده است و در صورتی که سیاست‌های بانک مرکزی ادامه دار باشد و تفاوت قیمت‌های پیشنهادی در بازار اوراق با بازار داخلی مقداری بیشتر باشد احتمال کاهش بیشتر تقاضا و روند کاهشی قیمت سکه و طلا بیشتر است.

انتهای پیام