شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#گیلان#حوزه#رشت#نماینده مردم#فاضلاب

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

استانداردهای آبفای گیلان از میانگین کشوری عقب تر است

استانداردهای آبفای گیلان از میانگین کشوری عقب تر است

رشت- نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر ضرورت تسریع در پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان گفت: استانداردهای حوزه آب و فاضلاب استان از میانگین کشوری عقب تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد صبح جمعه در جلسه انعقاد تفاهم نامه فی مابین شرکت آب و فاضلاب کشور و قرارگاه خاتم برای آبرسانی به مناطق محروم استان گیلان اظهار کرد: استانداردهای حوزه آب و فاضلاب استان گیلان از میانگین کشوری عقب تر است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه مشکل رشت مربوط به بحث انتقال آب است، افزود: بخشی از مشکلات آبرسانی این است که در روستاها منبع آب وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر خط انتقال آب تکمیل نشود تلاش‌های سپاه برای آبرسانی به روستاها بی نتیجه خواهد ماند، عنوان کرد: قبل از لوله کشی در روستاها باید خط انتقال آب را تکمیل کنیم تا کیفیت آب بهتر شود.

گیلان رتبه نخست سرطان در کشور را دارد

دیگر نماینده رشت و خمام در مجلس نیز در این جلسه اذعان کرد: ورود فاضلاب شهری، صنعتی، بیمارستانی و شیرابه سراوان به زرجوب و گوهررود سال‌ها است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

محمدرضا احمدی با اشاره به آمار بالای بیماری‌های پوستی، تنفسی و سرطان در گیلان بیان کرد: آب مورد استفاده برای آبیاری بسیاری از محصولات کشاورزی با فاضلاب انجام می‌گیرد و باید راهکاری اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استان در سال گذشته رتبه دوم سرطان کشور را داشت و امسال رتبه نخست سرطان را داریم.

ضرر چند هزار میلیارد تومانی از تأخیر در اجرای پروژه‌ها

دیگر نماینده مردم رشت و خمام در مجلس نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از فاجعه بارترین تخریب زیست محیطی در گیلان مربوط به شیرابه است که اکنون به سمت دریا حرکت کرده و پیگیری‌های استانی برای این موضوع نیز فاقد نتیجه بوده است.

سید علی آقازاده افزود: مشکل پسماند و شیرابه به استان ما تحمیل شده و اگر دنبال راهکار نباشیم تخریب روز به روز بیشتر می‌شود و ممکن است بعدها غیرقابل کنترل شود.

وی با بیان اینکه اگر پروژه‌های آب و فاضلاب ۱۵ سال قبل تکمیل می‌شد در هزینه‌ها چند هزار میلیارد صرفه جویی می‌گردید، گفت: پروژه‌های آبفای گیلان با در نظر گرفتن حجم مسافران و گردشگران، استانی نیست و امیدواریم با تسریع در تکمیل آنها مردم از این فاجعه ملی نجات یابند.