شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#رئیس مجلس#دولت سیزدهم

در تشریح برنامه‌های پیش روی مجلس عنوان شد؛

دفاع نیکزاد از «رستم قاسمی»/ مشکل دارو هفته آینده حل می‌شود

دفاع نیکزاد از «رستم قاسمی»/ مشکل دارو هفته آینده حل می‌شود

اردبیل- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با دفاع تمام قد از وزیر مستعفی دولت سیزدهم علت استعفای وزیر راه و شهرسازی را عود عوارض شیمیایی دوران جنگ اعلام کرد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: هرچند در احداث مسکن در دولت سیزدهم از برنامه‌های پیش بینی شده عقب هستیم اما در استان اردبیل اقدامات خوبی انجام شده است تا با توافق مردم ساخت و سازها رونق گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر سابق راه و شهرسازی که از جانبازان دوران دفاع مقدس است به دلیل عود عوارض شیمیایی از ادامه مسئولیت کناره‌گیری کرد و مجلس در هفته آینده تکلیف جدید این وزارتخانه را مشخص خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در هفته آینده خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس به صورت مکرر با سرکشی به حوزه‌های انتخابیه پیگیر حل مشکلات مردم هستند.

بعید است دولت برنامه هفتم را به این زودی‌ها ارائه کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مباحث هفته پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما منتظر لایحه بودجه ۱۴۰۲ هستیم و باید پیش از آن برنامه هفتم توسعه کشور ارائه می‌شد که این امر محقق نشده و بعید است دولت در این مدت کوتاه بتواند لایحه برنامه هفتم را به مجلس ارائه کند.

نیکزاد افزود: باید مانند سال گذشته با اجازه مقام معظم رهبری برنامه ششم توسعه برای یک سال دیگر تمدید شود تا بودجه سال آینده را براساس برنامه ششم مورد رصد و بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد بودجه کشور استانی و مابقی به صورت متمرکز توزیع می‌شود که به رغم غلط بودن این سیاست باید مدیران استانی تلاش کنند تا از طریق وزارتخانه و رؤسای سازمان‌ها جذب اعتبارات را انجام دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در هفته پیش رو طرح اسقاط خودرو که ۳ بار در کمیسیون صنایع مورد بررسی قرار گرفته است مطرح خواهد شد تا امکان نوسازی ناوگان حمل و نقل بار فراهم آید.

نیکزاد اضافه کرد: منابع درآمدی دولت نفت، مالیات، فروش اوراق و دارایی‌ها است که در نیمه اول امسال دولت ۵۱۸ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی داشته که بخش عظیمی از آن هزینه جاری و پرداخت حقوق بوده است.

وی بیان کرد: از این مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پرداختی صندوق بازنشستگی، ۹۹ هزار میلیارد تومان سود اوراق منتشر شده، ۲ هزار میلیارد تومان تأمین کالاهای اساسی و ۳۶ هزار میلیارد تومان نیز صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اذن مقام معظم رهبری دولت تلاش می‌کند تا به جای ۴۰ درصد پرداختی به صندوق توسعه ملی ۳۰ درصد پرداخت کرده و ۱۰ درصد را برای پروژه‌های تملک و دارایی و تبصره ۱۸ برای ایجاد اشتغال پرداخت کند.

نیکزاد دیدار دولتی‌ها و مجلسی‌ها را در هفته آینده یادآور شد و بیان کرد: نمایندگان مجلس به زودی دیداری را با رئیس قوه قضائیه و مسئولان قضائی خواهند داشت.

وی به موضوع کمیاب شدن دارو و گله‌مندی‌های مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان وزارت بهداشت و درمان و معاونت غذا و دارو قول داده اند تا یک هفته آینده کسری‌ها را در این حوزه به ویژه ۷ قلم دارو جبران کنند که واردات آنتی بیوتیک از هندوستان در اولویت است.

انتقال ۵۰ میلیون مترمکعب از سد شهریار به دشت اردبیل نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه رویکرد مجلس انقلابی را حمایت از طرح‌های دانش بنیان، رونق کسب و کار و تسهیل در فرآیند صدور مجوزها اعلام و اظهار کرد: مجلس در همه این حوزه‌ها ورود به هنگام داشته است و سعی کرده تا قوانین را به نفع توسعه کشور اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر نیرو دستور انتقال ۵۰ میلیون مترمکعب آب از سد شهریار را به اردبیل صادر کرده است و امیدواریم در این شرایط سخت تأمین منابع آب فرآیند انتقال آب بین حوزه‌ای را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مشکلات سیب زمینی کاران را در محدودیت اعمال شده برای صادرات این محصول یادآور شد و بیان کرد: قرار شد با اعمال کمترین تعرفه صادراتی بیش از ۴۰۰ هزار تن سیب زمینی مازاد استان صادر شود.

نیکزاد گفت: در حال حاضر مصرف روزانه گاز استان ۱۱ میلیون مترمکعب است که با توجه به توسعه صنایع و شهرک‌های گلخانه‌ای قرار شد تا ۲۵ میلیون مترمکعب تأمین گاز با اجرای خط انتقال جدید انجام شود.

وی از تأمین قیر رایگان برای شهرداری‌ها، اختصاص منابع از محل مالیات بر ارزش افزوده برای عمران شهری و پیگیری برای انتقال پادگان ارتش خبر داد و افزود: اصلی ترین گرفتاری ما در سطح کشور و استان اردبیل بیکاری است که به شدت جوانان ما را رنج می‌دهد.

برقراری پرواز اول صبح و آخر شب در اردبیل

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازدیدی که از راه آهن اردبیل – میانه داشتیم این پروژه بیش از ۹۲ درصد در حوزه زیرسازی و ۸۷ درصد در بخش روسازی پیشرفت دارد و ما تا تکمیل شدن این پروژه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

نیکزاد اظهار کرد: قرار است یکی از شرکت‌های هواپیمایی از هفته آینده در نوبت صبح و آخر شب پروازهای خود را در مسیر اردبیل – تهران دایر کند.

وی گفت: محور اردبیل – سرچم به غیر از ۴۰ کیلومتر محدوده تونل‌ها از هر دو طرف در حال چهارخطه شدن است و امیدواریم این پروژه هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: تنها راه نجات کشور توسعه اقتصادی و کارآفرینی است و این امر تنها از عهده دولت برنمی آید بلکه باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.