شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیسی#وزیر خارجه#سه شنبه

مقام انگلیسی که همکارانش از رفتن به دفتر کارش هراس دارند

مقام انگلیسی که همکارانش از رفتن به دفتر کارش هراس دارند

یک مقام ارشد سابق انگلیس در مصاحبه ای در روز سه شنبه با «رادیو تایمز » پیرامون اتهامات علیه راب، گفت که همکاران راب در زمانی که وی وزیر خارجه بود از رفتن به دفتر او ترس داشتند.

به گزارش مشرق، مشکلات حزب محافظه‌کار انگلیس هر روز بیشتر می‌شود. دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر ریشی سوناک و وزیر دادگستری، با یک سری از شکایات مواجه است که او را به قلدری، سوء استفاده از قدرت و بدرفتاری با کارمندانش متهم می‌کنند.

آوازه جناح راست بریتانیا در حال فروکش کردن است. گویی رسوایی های بوریس جانسون و پارتی گیت جهت ورود بریتانیا به رکود سیاسی-حاکمیتی کافی نبود تا شکست‌های جانشین او، لیز تراس و اخیرا اتهام علیه راب مطرح و مزید بر علت نشود. اگرچه کابینه سوناک نوید گشایش راه‌حل های اقتصادی برای بریتانیا را می‌داد، اما روحیه و رفتار متحدان او در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. راب اولین کسی نیست که به خشونت متهم می‌شود. چند هفته پیش، گاوین ویلیامسون، نماینده مجلس و وزیر امور خارجه بدون رزومه کاری مرتبط نیز در معرض انتقاد به قلدری و رفتار خصمانه قرار گرفت و وادار به استعفا شد.

یک مقام ارشد سابق انگلیس در مصاحبه ای در روز سه شنبه هفته جاری با «رادیو تایمز » گفت که همکارانش در زمانی که راب وزیر خارجه بود از رفتن به دفتر او ترس داشتند.

راب، زیر ذره بین

دومینیک راب نمونه کلاسیک یک محافظه کار خاموش نشدنی است. به نقل از رسانه اسپانیایی «ال دباته»، او در سال ۲۰۱۰ به عنوان نماینده حوزه انتخابیه اشر و والتون به این حزب پیوست. از آن زمان، او عضو ثابت کابینه حاکم بوده است. وی در سال ۲۰۱۸ وزیر برگزیت، بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ وزیر امور خارجه و از سال ۲۰۲۱ وزیر دادگستری بود. پس از استعفای لیز تراس، ریشی سوناک او را احیا و به قدرت برگرداند. ریشی سوناک، در ۲۵ اکتبر سمت معاونت نخست‌وزیری به او اعطا کرد، اما راب نتوانست کمتر از یک ماه بدون جنجال دوام آورد. انتصاب او در داخل مورد استقبال قرار نگرفت. همان‌طور که روزنامه بریتانیایی گاردین فاش کرد، هنگامی که اعلام شد که او به وزارت دادگستری بازخواهد گشت، تنها گزینه باقی مانده برای کارمندان این بود که "وزارت را ترک کنند"، زیرا او با رفتار خود به بسیاری از کارکنان آسیب وارد کرده بود.

طی گفتگو با گاردین چندین منبع از دادگستری فاش کرده بودند که راب، "فرهنگ ترس" را در راهروهای حوزه مدیریتی خود ایجاد کرده است. آنتونیا رومئو، دبیر دائمی وزارت دادگستری بریتانیا، به او هشدار داد که پس از قرار گرفتن در این مقام "او باید با کارکنان محترمانه و حرفه‌ای رفتار کند." به نقل از رسانه اسپانیایی «لا رسون» به نقل از یک روزنامه انگلیسی منتشر کرده است که سیمون مک دونالد نیز قبلا به راب در مورد رفتارش با کارکنان در دوران صدارت بر وزارت خارجه هشدار داده بود. به گفته آگاهان، وزیر تحقیرگر، مطالبه گر، بی ادب و پرخاشگر است و با کارمندان خود قلدرانه رفتار می کند.

روزنامه انگلیسی The Sun ادعا کرده بود که علاوه بر خشونت، او از مشکلات عصبی رنج می‌برد. این روزنامه انگلیسی چندی پیش مطلبی را به اشتراک گذاشته بود که دومینیک راب گوجه فرنگی‌های سالاد خود را از شدت عصبانیت در اتاق پرت کرده بود.

دستور حکومتی برای انجام تحقیق مستقل

رسانه «ال اوبزرواتور» منتشر کرد که در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲، دو شکایت رسمی علیه رفتار دومینیک راب در زمان دولت بوریس جانسون مورد رسیدگی قرار گرفت. یکی از آن‌ها ادعا کرده است که راب هنگام انجام کار، جان یک نفر را به خطر انداخته است، به همین دلیل همکاران و کارمندانش از ورود به دفتر او ترس داشتند. از آن لحظه به بعد سیلی از انتقادات علیه وزیر دادگستری به راه افتاد. روزنامه تایمز فاش کرد که مقامات این وزارتخانه اغلب پس از صحبت با راب یا اعضای تیمش به گریه می‌افتادند. علاوه بر این، فشار کاری و ضرب‌الاجل‌های بسیار کوتاه تأثیر مخربی بر سلامت روان اعضای بخش داشت.

با مشخص شدن ماهیت و محتوای دو شکایت رسمی، نخست وزیر ریشی سوناک چاره ای جز اجازه دادن به تحقیقات مستقل نداشت. خود راب اظهار داشت که با تحقیقات "کاملاً همکاری" خواهد کرد، اما اتهامات را رد کرده و از خود دفاع خواهد کرد، زیرا خودش می‌پندارد که هرگز قلدری را تحمل نکرده و همیشه رفتار حرفه‌ای داشته است. تحقیقات درباره رفتار خصمانه دومینیک راب، فراتر از دو شکایت رسمی ارائه شده علیه وزیر خواهد بود و تمام بازه زمانی اقامت وی در وزارت دادگستری را پوشش می‌دهد. این کار توسط یک فرد مستقل و واجد شرایط انجام می‌شود، همانطور که سوگری، در آن زمان در رابطه با "پارتی گیت" تحقیق مستقلی انجام می داد.

منبع: فارس