شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#بیرانوند

امیدوارم تیم ملی برابر ولز موفق باشد/ انتخاب جانشین برای بیرانوند کار سختی است

امیدوارم تیم ملی برابر ولز موفق باشد/ انتخاب جانشین برای بیرانوند کار سختی است

پیشکسوت فوتبال گفت: به نظر من انتخاب دروازه‌بان برای ادامه حضور ایران در رقابت‌های جام جهانی سخت‌ترین انتخاب برای کی‌روش و همکارانش خواهد بود.

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شکست سنگین تیم ملی ایران برابر انگلیس اظهار داشت: واقعیت امر این است که با توجه به تفاوت ها و شرایط های خاص، قابل پیش‌بینی بود که ایران نتواند در دیدار برابر انگلیس امتیازی را کسب کند. عوامل مختلفی مانند عدم تمرکز تیم، جابجایی‌های دیرهنگام کادر فنی و عدم تدارک خوب و تفاوت سطح فوتبال دو تیم باعث شده بود که کفه ترازو در این دیدار به سود انگلیس سنگین تر باشد؛ ضمن اینکه اتفاقی که در دقیقه هشت بازی برای علیرضا بیرانوند افتاد تاثیر بسزایی در این نتیجه داشت و باعث شد تمرکز تیم به هم ریخته شود.

وی در ادامه افزود: جدا از این مسائل به نظر من ایران برابر انگلیس با ترکیب خوبی به میدان نرفت و به جرات می توانم بگویم بعضی از نفرات تیم ملی در این دیدار در حد و اندازه های حضور در ترکیب ایران نبودند تا در نهایت مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم داد تا شکست تلخی به ثبت برسد.

بازیکن حاضر در اولین حضور ایران در جام جهانی در خصوص اتفاق تلخ برای بیرانوند و تاثیر آن در این نتیجه تاکید کرد: در این دیدار اتفاق بدی برای بیرانوند افتاد و باعث شد تمرکز تیم به هم ریخته شود؛ ضمن اینکه باید بگویم این بدشانسی بزرگی برای حسینی بود که این اتفاق در اولین حضور این دروازه بان در جام جهانی محسوب می شد برای بیرانوند رخ داد. یکی از مهمترین اتفاقات حاشیه ای که شاید در بهم خوردن تمرکز تیم تاثیر داشت، حرکت غیرحرفه‌ای کی روش در کنار زمین بود که پس از مصدومیت بیرانوند بر سر خود زد. اگر دروازه بانی مانند حسینی این حرکت را دیده باشد، طبیعتا تمرکزش را از دست می دهد. البته باید به این مسئله هم اشاره‌ای داشته باشم که سه گل اول در شرایطی فوق العاده به ثمر رسید که فکر می کنم حتی بیرانوند هم نمی‌توانست آنها را مهار کند.

مربی قدیمی فوتبال گفت: در نیمه دوم، سه گل بعدی حریف ایران در شرایطی به ثمر رسید که دیگر چهره‌ای از یک تیم برای ایران باقی نمانده بود که بخواهیم بگوییم چه کسی در به ثمر رسیدن گل ها مقصر بود و چه کسی مقصر نبود!

رسول کربکندی در پاسخ به این سوال که حالا انتخاب دروازه بان برای بازی با ولز چگونه می‌تواند صورت بگیرد هم گفت: پاسخ به این سوال واقعاً سخت است. اتفاقاً خودم به این مسئله فکر می کردم هر دروازه بانی در این بازی حضور داشته باشد و خدایی نکرده نتواند تمرکز کند تیم ما با چالش بزرگی روبرو خواهد شد به نظر من این سخت ترین انتخاب برای کی‌روش و همکارانش خواهد بود. حسینی با 6 گلی که دریافت کرده شاید از نظر روحی شرایط خوبی نداشته باشد. در مورد شرایط عابدزاده و نیازمند هم باید به این مسئله اشاره کنم که شاید بتوان گفت تجربه عابدزاده نسبت به نیازمند بیشتر باشد ولی با این وجود من نمی توانم خودم را قانع کنم و در این مورد صحبت کنم که از بین سه دروازه بان حاضر در اردوی تیم ملی کدام یک می توانند گزینه بهتری برای حضور در ترکیب تیم ملی در این بازی باشند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره دیدار با ولز عنوان کرد: نمی توان این بازی و اتفاقاتش را پیش بینی کرد؛ فقط امیدوارم تیم ملی با یک بازی آبرومندانه خاطره شکست مقابل انگلیس را به دست فراموشی بسپارد و تیم با روحیه خوب و ترکیب مناسب بتواند بازگشت دوباره ای در این دیدار داشته باشد.

کربکندی در مورد نتایجی که دو نماینده دیگر آسیا در هفته اول این رقابت‌ها در جام جهانی رقم زدند، گفت: پیروزی عربستان برابر آرژانتین و همینطور برد ژاپن مقابل آلمان واقعاً شگفتی سازی بود که از سوی دو تیم آسیایی رقم زده شد. در مورد بازی های این چنینی دست کم گرفتن آفت بزرگی برای تیم های بزرگ است. به نظر من آلمان و آرژانتین به نوعی حریفان خود را دست کم گرفته بودند و در آن سوی میدان دو تیم آسیایی به عنوان حریف این دو قدرت برتر فوتبال دنیا با اعتماد به نفس خوب و جانفشانی برای پیروزی تیم خود تلاش کردند و موفق شدند با ارائه فوتبالی زیبا نتیجه شگفت انگیز را برای فوتبال کشورشان و همینطور فوتبال قاره آسیا رقم بزنند.  به  اعتقاد من  این دو نتیجه از سوی عربستان و ژاپن از جمله شگفتی های بزرگ این جام به شمار می رود.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام