شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#وزارت#وزارت دفاع

روسیه ۴ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

روسیه ۴ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه از انهدام شماری از تسلیحات نظامی اوکراین و کشته شدن نیروهای اوکراینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام ۴ پهپاد متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز پنج شنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در شبانه روز گذشته حملات دقیق هوایی، دریایی و زمینی گسترده را علیه سامانه فرماندهی و کنترل نظامی اوکراین و تأسیسات انرژی آن انجام دادند. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که هدف از این حمله محقق شد و تمام اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفتند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که این حملات انتقال ذخایر نظامی اوکراینی، تسلیحات خارجی، تجهیزات نظامی و مهمات به مناطق جنگی را از طریق خطوط راه آهن مختل کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین تاکید کرد که هیچ حمله ای به اهدافی غیر نظامی در کی یف صورت نگرفته است و تمامی تخریب های اعلام شده از سوی رژیم کی یف در این شهر در نتیجه سقوط پدافند هوایی خارجی و اوکراینی واقع در مناطق مسکونی بوده است.

همچنین در درگیری ها در منطقه خارکف، ۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و یک خودروی زرهی اوکراین نیز در این منطقه منهدم شد. در درگیری کراسنی لیمان نیز، ۱۵ نظامی اوکراین کشته شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی در منطقه دونتسک کشته و زخمی شدند. همچنین یک تانک اوکراینی، ۶ خودروی زرهی و سه خودروی دیگر در منطقه دونتسک منهدم شدند. نیروهای روسیه همچنین ۶۳ واحد توپخانه اوکراینی را هدف قرار دادند.