شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوشاک#نتایج

تورم آلمانی‌ها را به صرفه جویی بیشتر در مصرف خوراک و پوشاک وا می‌دارد

تورم آلمانی‌ها را به صرفه جویی بیشتر در مصرف خوراک و پوشاک وا می‌دارد

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که تورم روزافزون آلمانی‌ها را به تغییر سبک مصرف و صرفه جویی در بسیاری زمینه‌ها از جمله خوراک و پوشاک واداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که با توجه به تورم غالب، آلمانی ها ترجیح می دهند از جمله کره ارزان تری را در سوپرمارکت بخرند. بر این اساس بسیاری تصور می کنند که در آینده باید خود را محدودتر کنند.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط فدراسیون سازمان های مصرف کننده آلمان (VZBV) انجام شده است، 63 درصد از مصرف کنندگان در آلمان به دلیل تورم بالا پول کمتری خرج می کنند. 20 درصد دیگر انتظار دارند که در آینده باید خود را محدود کنند. این خبر را روزنامه های گروه رسانه‌ای فونکه گزارش داده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، بزرگترین صرفه جویی ها در بین شهروندان آلمانی عبارتند ازاینکه اکثر مصرف کنندگان، 61 درصد، خواربار ارزان تری خریداری می کنند. 56 درصد کمتر لباس می خرند. 56 درصد نیز به طور کلی کمتر مصرف می کنند. یک سوم از مردم کمتر با اتومبیل خود رانندگی می کنند. یک سوم هم در حال حاضر از سفر هوایی اجتناب می کنند یا حداقل آن را کاهش می دهند.

در عین حال، طبق این نظرسنجی، اکثر مصرف کنندگان مایل به تغییر رفتار مصرف کننده خود برای محافظت از آب و هوا هستند. 75 درصد به جای خرید لباس جدید، لباس های خود را طولانی تر می پوشند. 60درصد مایل به خرید دستگاه های الکترونیکی کم مصرف هستند و 45 درصد دیگر به جای خرید دستگاههای نو، دستگاه های معیوب را تعمیر می کنند.

در این شرایط مصرف کنندگان اطلاعات الزام آور از تولید کنندگان در مورد عمر سرویس دستگاه ها را می خواهند. در این صورت، 60 درصد مایل به تعمیر دستگاه های معیوب هستند اگر عمر مفید مورد نظر دور از دسترس باشد. به عنوان مثال، مصرف کنندگان دوست دارند دوازده سال از ماشین لباسشویی، ده سال از جاروبرقی، تلویزیون و چاپگر و پنج سال از تلفن همراه استفاده کنند.

روزنامه "پاسایر نویه پرسه" هم در مطلبی نوشت: از دیدگاه شهرداری ها بحران انرژی، پناهندگان بیشتر و کمک به شهروندان نیازمند و بحران های کنونی تنها با حمایت بیشتر دولت فدرال و ایالتی قابل رفع هستند.

با توجه به خاموشی‌های قریب‌الوقوع، انجمن شهرهای آلمان از دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی می‌خواهد تا در کنترل بلایا بهتر با یکدیگر همکاری کنند . مارکوس لوه، رئیس سازمان چتر شهرداری، روز چهارشنبه در هانوفر گفت که شهرها به تنهایی نمی توانند با مسائل طولانی مدت تامین انرژی کنار بیایند.

وی تاکید کرد: وقتی صحبت از برق به میان می‌آید، باید خود را برای خاموشی آماده کنیم، آنها می‌توانند چند دقیقه طول بکشند، اما در موارد بد می‌توانند چندین ساعت نیز ادامه داشته باشند. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی که همچنین شهردار مونستر است، تأکید کرد که حملات سایبری یا خرابکاری در زیرساخت های حیاتی نیز قابل رد نیست.

به گفته لوه حفاظت شهری در مقابل بلایا از جمله به کارکنان بیشتر برای تیم های بحران و آتش نشانی، ژنراتورهای برق اضطراری و تامین سوخت نیاز دارد. زیرساخت های حیاتی مانند بیمارستان ها و تامین آب باید حفظ شود. لوه با انتقاد از این واقعیت که طبق پیش نویس بودجه، دولت فدرال به جای افزایش بودجه برنامه سراسری اضطراری را کاهش می دهد، گفت: ما می توانیم از همه گیری کرونا درس بگیریم و ساختارهای بحران را تقویت کنیم.

با این حال، رئیس انجمن شوراهای شهر همچنین بر مسئولیت شخصی مردم تاکید کرده و گفت: شهروندان باید بدون واکنش وحشتناک، اقدامات احتیاطی خود را تکرار کنند.

به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی ناشی از جنگ در اوکراین، بسیاری از اسقف‌های کاتولیک و کلیساهای منطقه‌ای پروتستان هم جماعت خود را به صرفه جویی در انرژی توصیه می‌کنند. بر اساس نظرسنجی خبرگزاری آلمان راهنماهایی با توصیه هایی برای کاهش مصرف انرژی ارسال شده است.

با این همه سخنگوی اسقف نشین برلین گفت: هیچ کنترلی در مورد صرفه جویی در انرژی وجود نخواهد داشت. ما پلیس آب و هوا نیستیم. از آنجایی که هزینه های گرمایشی بر عهده شهرداری ها است، وی فرض می کند که موضوع در آنجا بسیار جدی گرفته می شود.

یکی از توصیه های کلیساها گرم نکردن مکان های عبادت - در صورت امکان - یا کاهش دما است. به عنوان مثال، اسقف نشینان در نوردراین-وستفالن در یک بیانیه مشترک توصیه می کنند که کلیساها را حداکثر تا 5 درجه سانتیگراد گرم کنند. دمای حدود 10 درجه سانتیگراد تا کنون معمول بوده است.

انتهای پیام/