شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#روسیه

نماینده روسیه: ترکیه عملیات نظامی در شمال سوریه را متوقف کند

نماینده روسیه: ترکیه عملیات نظامی در شمال سوریه را متوقف کند

نماینده روسیه در امور سوریه اعلام کرد که ترکیه  به زودی محدودیت های وضع شده برای پرواز هواپیماهای روسی به سمت سوریه را لغو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه خواستار توجه مقامات ترکیه به راهکارهای مسکو در خصوص سوریه شد.

«الکساندر لاورنتیف» نماینده دولت روسیه در امور سوریه امروز پنج شنبه ابراز امیدواری کرد که ترکیه به درخواست مسکو مبنی بر توقف عملیات در شمال سوریه گوش دهد.

این مقام دولت روسیه با اشاره به اختلافات میان دمشق و آنکارا، تاکید کرد که مسکو آمادگی دارد تا شرایط را برای دیدار روسای جمهور سوریه و ترکیه فراهم کند.

لاورنتیف در ادامه یادآور شد که توافقات پیشین صورت گرفته میان مسکو و آنکارا بر سر سوریه معتبر است و به همین علت نیازی به بررسی مجدد ندارد. این مقام روس همچنین افزود ترکیه به زودی محدودیت‌های اعمال شده برای پرواز هواپیماهای روسی به سمت سوریه را لغو خواهد کرد.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر حق این کشور برای رسیدگی به مشکلات آنکارا در شمال سوریه گفت که عملیات ترکیه در این منطقه تازه شروع شده است. ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی خیابان استقلال استانبول، از روز یکشنبه با حملات هوایی و توپخانه‌ای، شبه‌نظامیان پ.ک.ک مستقر در شمال سوریه و عراق را هدف قرار داد.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده که در جریان عملیات موسوم به «پنجه شمشیر»، ۱۸۴ شبه‌نظامی کرد مستقر در شمال سوریه کشته و ۸۹ هدف، از جمله پناهگاه، انبار زیرزمینی تسلیحات و تونل تخریب شده است.