شهرخبر

صهیونیست‌ها یک مدرسه را هنگام حضور دانش آموزان فلسطینی تخریب کردند

صهیونیست‌ها یک مدرسه را هنگام حضور دانش آموزان فلسطینی تخریب کردند

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی یک مدرسه فلسطینی را در مسافر یاتا تخریب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی یک مدرسه ابتدایی فلسطینی را که به تازگی ساخته شده بود در منطقه مسافر یاتا در جنوب کرانه باختری اشغالی تخریب کردند.

مردم محلی به الجزیره گفتند که ارتش صبح چهارشنبه به این منطقه حمله کرده و مدرسه واقع در روستای عصفی الفوقه را تخریب کرده است.

همچنین «نیدال یونس»، رئیس شورای محلی «مسافر یاتا» گفت: «نیروهای اشغالگر اسرائیل مدرسه‌ای را در ساعت فعالیت و هنگامی که دانش‌آموزان داخل آن بودند تخریب کردند. آنها از بمب های صوتی برای ترساندن بچه ها و بیرون بردن آنها از مدرسه استفاده کردند.»

به گفته شورای پناهندگان نروژ، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه دستور موقت را برای توقف حکم تخریب مدرسه لغو کرد و پس  از آن نظامیان صهیونیستی ساختمان مدرسه را تخریب کردند.

این موسسه آموزشی حدود یک ماه پیش ساخته شد و کمتر از دو هفته از فعالیتش می گذشت.

هیأت اتحادیه اروپا در امور فلسطینی‌ها نیز گفت که از خبر تخریب این مدرسه وحشت زده شده است.

همچنین وزارت آموزش و پرورش فلسطین صبح چهارشنبه در بیانیه‌ای تخریب مدرسه را محکوم کرد و آن را جنایت شنیع توصیف کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: «این اقدام علاوه بر سلسله جنایات مستمر اشغالگران علیه بخش آموزشی است و هدف قرار دادن کودکان، دانش آموزان، کادر آموزشی و موسسات بدون توجه به منشورها و قوانین بین المللی است. چنین اقداماتی نقض آشکار حق دانش آموزان برای آموزش ایمن و رایگان است.»

یک روز قبل از تخریب، هیئتی از دیپلمات ها و مقامات سازمان ملل از مدرسه عصفی الفوقه بازدید کرده بودند. همچنین تخریب مدرسه چند روز پس از آن صورت می گیرد که یک دانش آموز 18 ساله فلسطینی در حالی که در حال رفتن به مدرسه بود در خارج از کمپ آوارگان جنین در شمال کرانه باختری اشغالی توسط صهیونیست ها به ضرب گلوله به شهادت رسید.

انتهای پیام/