افشاگری راز پنهان نیکا شاه کرمی / دختر آلمانی همه چیز را گفت + عکس

به گزارش رکنا، نیکا شاکرمی نوجوان 17 ساله ای که در بحبحه اعتراضات در ایران و پس از فوت « مهسا امینی » ، در صدر اخبار ایران و خبرگزاری های بین المللی قرار گرفت.

ماجرا از چه قرار بود؟

 گفته می شود نیکا شاکرمی، متولد 10 مهر 1384 در تاریخ 29 شهریور ماه در حوالی بلوار کشاورز مفقود شده و پس از اطلاع رسانی خانواده به پلیس و تلاش برای یافتن او جسد این دختر نوجوان در تاریخ ۷ مهر ۱۴۰۱  در سردخانه پزشک قانونی کهریزک توسط خانواده‌اش شناسایی شد.

با تشکیل پرونده توسط محمد جواد شفیعی، بازپرس شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، بررسی های یافتن علت مرگ آغاز شد اما پس از علنی شدن مرگ او و درست در زمانی که ایران و اخبار مربوط به اعتراضات ملتهب بود انتشار نام و عکس نیکا شدت بیشتری به حواشی به خصوص فیک نیوز ، بخشید.  در تحقیقات اولیه پلیس جنایی بازپرس پرونده مشخص می شود که نیکا شاه کرمی از بلندی پرتاب شده و به احتمال زیاد خودکشی کرده است و همین موضوع را به خانواده اعلام می کنند ولی در ادامه تحقیقات حتی 8 تن که ساکن ساختمان مورد نظر بودند، بازداشت می شوند. در همین رابطه هم تعدادی عکس و اسکرین شات از موبایل نیکا منتشر شد که به نظر می رسید فرضیه خودکشی او را قوت می بخشد.

با این حال و با وجود شواهد و قرائن خانواده شاه کرمی ادعا کردند که نیکا شاه کرمی در اعتراضات و توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده است، پس از اظهارات خانواده شاه کرمی، رسانه ها در داخل و خارج به نوبت، شروع به ساخت مستندهایی کردند که شاید بتواند کمکی به حل این گره کور کند .

پس از گذشت مدتی و همچنان در فضا و شرایطی که جامعه ملتهب بود و اخبار ضدو نقیض، یکی از فعالان سیاسی و رسانه ای خارج از ایران به نام شادی امین که از فعالان در حوزه همجنسگرایی است، روایتی  متفاوت از نیکا شاه کرمی منتشر کرد.

شادی امین راز پنهان زندگی نیکا شاه کرمی و در واقع همان رازی که خانواده شاه کرمی آن را پنهان کرده بودند را با چاپ یک مقاله در هفته نامه آلمانی تسایت منتشر کرد که البته با واکنش شدید الحن این خانواده مواجه شد.

شادی امین هچنین طی مستند و مصاحبه ای مفصل روایت کرد که نیکا روابط همجنسگرایانه داشته و در همین باب هم در آلمان با دختری به نام «نلی» رابطه ای صمیمانه برقرار کرده است، نلی در مورد نیکا بسیار عاطفی صحبت می کند و گویی این دو نوجوان گرایشی متفاوت با آنچه در جامعه تابو است، داشته اند.

پس از این افشاگری شادی امین ، نلی دختری که در آلمان با نیکا شاه کرمی ارتباط داشت علاوه بر نشان دادن گرایش جنسی دو دختر و حرف های که نشان دهنده علاقه جنسی به یکدیگر ،  موضوعی را مطرح می کند که حتی در تحقیقات پلیسی هم مشخص نشده بود و آن هم مسلح بودن نیکا شاکرمی قبل از خودکشی بوده است. نلی کاملا به نقل از نیکا می گوید که اسلحه را به دوستم دادم تا به از من کشف نشود...

پس از انتشار مصاحبه «شادی امین» با «نلی» و روایتی متفاوت از نیکا مشخص شد که حتی شادی امین در حالی که از مسلح بودن نیکا شاه کرمی اطلاع داشت آن را در مصاحبه خود پنهان کرده بود. از طرفی پس از منتشر شدن این گفتگوها،  آتش شاه کرمی خاله نیکا طی واکنش هایی متفاوت نسبت به این مطلب اعتراض خانواده اش را بیان کرد.

آتش شاکرمی، خاله نیکا، در واکنش به سخنان خانم امین با انتشار بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرامش نوشت: «آیا می‌شود روی دوستی 2 نوجوان 15و 16 ساله، یکی در آلمان و دیگری در ایران، با قطعیت نظر داد. لازم نبود شما با خانواده‌اش تماس بگیرید و در این مورد سئوال کنید تا شفاف‌سازی شود؟»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده: «ما، خانواده نیکا، انسان‌ها را همان‌طور که خودشان را هویت‌یابی جنسی می‌کنند به رسمیت می‌شناسیم و حق برابری و آزادی برای تمام اقلیت‌های جنسی قائلیم. با احترام به جامعه کوییر، با قطعیت اعلام می‌کنیم که گرایش جنسی نیکا دگرجنسگرا بوده است.»

خانواده شاکرمی در این بیانیه همچنین از شادی امین به خاطر «مصادره نیکا برای اهداف شخصی» انتقاد کرده‌اند.

پس از واکنش تند خانواده نیکاشاه کرمی نسبت به اظهارات «شادی امین» او هم به دفاع از خود پرداخت و این اقدامش را عادی سازی برخی روابط نامتعارف عنوان کرد.

با این حساب و با درنظر گرفتن همه فرضیه ها در مورد نیکا که از کشته سازی او آغاز و به خودکشی او و یا پرتاب اتفاقی از ارتفاع ختم می شود می توان اینطور نتیجه گرفت که گویی جسم بی جان نیکا که نه قادر به دفاع از خود است و نه بیان واقعیات، وسط هیجانات اعتراضی مردم و منفعت طلبی چهره هایی که خوش نام هم نیستند افتاده و هرکس از نام او برای خود نمدی می بافد.

نیکای 17 ساله چه از ارتفاع پرت شده باشد و چه خودکشی کرده باشد دختری ایرانی بود با هیجاناتی مختص به سن خود، اما پس از فوت او نه خانواده اش توانستند افکار عمومی را دعوت به آرامش کنند و نه رسانه ها در این جهت قدمی برداشتند و هرکس به نفع خود و در جهت منافع شخصی یا گروهی نام نیکا را به زبان آورد.

انتقادها هم به خانواده او وارد است که هیچ گاه نتوانستند در جهت آرام کردن افکار عمومی و بیان واقعیت موفق عمل کنند و هم به رسانه های  داخل و خارج که بر طبل عصبانیت مردم کوبیدند و هم به امثال « شادی امین » که از پروژه کشته سازی دست کشیده و به بهانه گرایشات جنسی نیکا شاه کرمی به مصادره به مطلوب نام نیکا برای پیشبرد اهدافش مشغول است.

امروز دیگر کسی نمی پرسد نیکا چرا فوت شد؟ یا چگونه دیگر در میان ما نیست؟ تمام حواس ها و سوال ها به سوی «گرایشات جنسی» این نوجوان جلب شده و همین نشان می دهد که حتی خانواده شاه کرمی هم با مردم صادق نبودند.