کلاهبرداری با پیامک «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» / هشدار پلیس فتا

به گزارش رکنا ، سرهنگ داوود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: به تازگی پیامک‌های لینک‌دار با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده است که پلیس فتا اعلام می‌کند این پیامک‌ها جعلی است.

در این روش کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوای «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» شهروندان را هدف کلاهبرداری قرار می‌دهند. لینک معرفی‌شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به‌سرقت می‌برند و با نقض کردن حریم خصوصی شهروندان (دسترسی به اطلاعات شخصی)، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارسال کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، بیان کرد: پلیس فتا تأکید می‌کند هیچ سازمان‌ رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد. شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند محتوای پیام را مطالعه کنند و روی لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و... وارد نشوند؛ اگر شهروندان در این رابطه دقت داشته باشند حجم زیادی از پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند .