شهرخبر

رمز ارز ژاپنی دنیا را تسخیر می کند؟

هر چند که نام سه ابر بانکی که در این پروژه با بانک مرکزی ژاپن همکاری می کنند ذکر نشده اما ناظران بر این باورند که این بانک ها احتمالاً گروه مالی میتسوبیشی، گروه مالی سومیتومو میتسویی و گروه مالی میزوهو باشند.

رمز ارز ژاپنی دنیا را تسخیر می کند؟

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد 100- گزارش ها حاکی از آن است که بانک مرکزی ژاپن (BoJ) مذاکرات و مطالعات خود را با سه ابر بانک و برخی بانک های منطقه ای جهت ایجاد ین دیجیتال آغاز کرده است.

 این بانک  اعلام کرده که از بهار سال آینده با بانک ها خصوصی و سایر نهادها همکاری می کند با برای سپرده گذاری یا برداشت ین دیجیتال مسیر هموارتری ایجاد شود. در واقع یکی از انگیزه های ژاپنی ها برای کلید زدن چنین پروژه ای این است که بررسی کنند آیا می توان در هنگام بلایای طبیعی و سایر مشکلات که دسترسی به اینترنت برخی مناطق مختل می شود، از رمزارزها و ین دیجیتال برای نقل و انتقالات پولی و بانکی استفاده کرد؟

در همین راستا هر چند که نام سه ابر بانکی که در این پروژه با بانک مرکزی ژاپن همکاری می کنند ذکر نشده اما ناظران بر این باورند که این بانک ها احتمالاً گروه مالی میتسوبیشی، گروه مالی سومیتومو میتسویی و گروه مالی میزوهو باشند.

در واقع سال گذشته بود که ژاپنی ها با ایجاد یک محیط آزمایشی برای ین دیجیتال و بررسی عملکردهای اساسی مانند صدور، توزیع و بازخرید به فهرست رو به رشد بانک های مرکزی در سراسر جهان پیوستند که قصد دارند ارز دیجیتال ملی خود را ایجاد کنند. در این رابطه یکی از مقامات بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده که اولویت این بانک این است که اطمینان حاصل کند ین دیجیتال رقابت میان ارائه دهندگان پرداخت های خصوصی را امکان پذیر می کند و آیا عموم مردم می توانند به آن دسترسی داشته باشند؟

. به گزارش کوین دسک، برآوردها حاکی از آن است که این آزمایش دو سال طول خواهد کشید و بانک مرکزی در مورد صدور ین دیجیتال در سال 2026 تصمیم خواهد گرفت.

انتهای پیام/