شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطر#صنایع دستی

معروف ترین صنایع دستی کشور قطر

معروف ترین صنایع دستی کشور قطر

این روزها که قطر میزبانی جام جهانی 2022 را عهده دار است مقصد بسیاری از گردشگران سراسر جهان بوده و بسیاری به دنبال خریداری صنایع دستی و سوغات این کشور هستند از این رو کشور قطر برای صنایع دستی اقدامات زیادی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ قطر در گذشته به عنوان مرکزی عمده برای صید مروارید شناخته می‌شد اما امروزه با منابع فراوان نفت و گاز موجود در آن شناخته شده است.

​ امروز هر کشور روی صنایع دستی خود کار می‌کند چراکه این صنعت نشان دهنده هویت و تاریخچه یک کشور است.

 این روزها که قطر میزبانی جام جهانی 2022 را عهده دار است مقصد بسیاری از گردشگران سراسر جهان بوده و بسیاری به دنبال خریداری صنایع دستی و سوغات این کشور هستند از این رو کشور قطر برای صنایع دستی اقدامات زیادی انجام داده است.

امروزه یکی از جذابیت های سفر آن هم سفر به جام جهانی عکاسی با جذابیت های بصری شهر و نمادهای کشور مقصد است. خرید سوغاتی و صنایع دستی یکی دیگر از عوامل جذب گردشگر است. در قطر مراکز خرید لوکس و شیک از برندهای  مختلف جهانی وجود دارد اما بازار واقف که بازار قدیمی دوحه به شمار می آید بهترین سوغات های این کشور را در خود جای داده است و طرفداران وسایل سنتی و صنعتی حتما به این بازار مراجعه می کنند.

در ادامه به معرفی مشهورترین صنایع دستی کشور قطر می پردازیم:

زیورآلات و طلا

نام کشور های عربی که به زبان می آید ذهن را به سمت طلاهای پهن و عیار بالا می اندازد. جواهراتی مثل دستبند، گوشواره و انگشتر از جمله وسایل پرطرفدار در این کشور است.

زیورآلات

ادویه‌های عربی

بهترین مدل ادویه عربی را در سفر به قطر پیدا خواهید کرد. ادویه بومی کشور قطر طعمی لذت‌بخش و عطر بی‌نظیری به خوراک‌ها و غذاهای عربی بخشیده است که بسیار لذت‌بخش هستند.

ظرف‌های قهوه‌خوری عربی

عطر قهوه‌های عربی زبانزد خاص و عام است و یکی از بهترین قهوه‌ها مختص کشور قطر است. اهالی این کشور برای مهمانان مخصوص خود قهوه عربی درست می‌کنند. برای خوردن قهوه به سبک عربی از فنجان های کوچک به همراه قوری مخصوص استفاده میشود که به آن دله گفته میشود.

قهوه عربی

میوه‌ خشک، آجیل و خرما

خرما در قطر کاملا محلی است و یکی از محبوب ترین  و پر فروش ترین سوغاتی ها در بین مسافران قطر است. پسته، بادام‌زمینی، آجیل، دانه‌های آفتاب‌گردان، کدو و میوه خشک از دیگر خوراکی های پرطرفدار این کشور است.

جعبه‌های چوبی زینتی

جعبه های چوبی تزیینی از صنایع چوبی دستی قطر به شمار میرود که بر روی چوب آن مرقع کاری، منبت کاری و گاه استفاده از قطعات رنگی است و گاهی از چوب شتر در ساخت آن استفاده می شود.

قلیان‌، لامپ‌، پارچه، منسوجات، ساز عود و عودسوزهای عربی نیز سوغاتی های کشور عربستان قرار می گیرند.

جعبه چوبی

جام جهانی 2022 یکی از بهترین فرصت ها برای ایران بود تا انواع صنایع دستی خود را به نمایش بگذارد و از این فرصت برای ارزآوری استفاده کند اما باوجود برگزاری جلسات و برنامه ریزی های متعدد توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این زمینه هیچ گونه گام مثمر ثمری برداشته نشد.

بر اساس گزارش  پایگاه تحلیلی گردشگری «فوروارد کیز» بیش از یک میلیون نفر برای تماشای جام جهانی به قطر سفر می‌کنند و براساس گزارش این پایگاه، برگزاری جام جهانی به سود کل خلیج فارس و غرب آسیا است بنابراین ایران می توانست از این فرصت به نفع خود استفاده کند اما از این فرصت کم نظیر محروم ماند!

انتهای پیام