شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کادر فنی#جام جهانی#حسن یزدانی

نتیجه گرفتن در جام جهانی اهمیت ندارد/ تصمیم کادر فنی در مورد حسن یزدانی درست است

نتیجه گرفتن در جام جهانی اهمیت ندارد/ تصمیم کادر فنی در مورد حسن یزدانی درست است

پیشکسوت کشتی از تصمیم اتحاذ شده برای حسن یزدانی دفاع کرد.

اکبر فلاح، کارشناس کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص غیبت حسن یزدانی در مسابقات جام جهانی آمریکا اظهار داشت: اینکه ما در یک رویدادی از قهرمان جهان و المپیک‌مان استفاده نکنیم هیچ ایرادی ندارد. در چنین رویدادهایی می توانیم به کشتی گیران جوان فرصت بدهیم و مسابقاتی مانند جام جهانی هم برای همین است که پشتوانه‌ها بروند و خودشان را نشان بدهند. این مسابقات برای پدیده هاست که پشتوانه‌ها بروند و پدیده شوند، اصلش هم همین است که کادر فنی انجام داده و اگر به جوان ها فرصت داده شود بدانید که کار قشنگی شده است.

دارنده مدال طلای جهان درخصوص شانس قهرمانی تیم ملی در این دوره از مسابقات گفت: اصلا مهم نیست که در مسابقات جام جهانی روی سکو برویم و یا نتیجه بگیریم اما به پشتوانه‌ها باید توجه کنیم و نتیجه گرایی را کنار بگذاریم. اینکه در هر مسابقه‌ای با بهترین نفرات قهرمان شویم پشتوانه‌ها را از دست می‌دهیم. باید در این مسابقات به پشتوانه‌ها فرصت بدهیم و نتیجه گرایی را کنار بگذاریم چرا که کسب نتیجه در المپیک و رقابت های جهانی بهتر است.

فلاح در پاسخ به این پرسش که آیا مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد امسال با توجه به قراردادهای میلیاردی که بسته شد، کیفیت لازم را داشت؟ بیان کرد: همان طور که می‌دانید من از کشتی دورم، کشتی را باید از نزدیک ببینید ودرباره آن نظر بدهید اما لیگی که من می‌بینم با آن لیگی که خیلی سالها قبل برگزار می‌شد خیلی تفاوت دارد. لیگ یعنی تیم ها در استان های مختلف به مصاف هم بروند روندی که در گذشته انجام می‌شد تمام استان ها فعال بودند الان فقط چند استان محدود در لیگ فعالیت دارند. این لیگ را من اصلا قبول ندارم و فکر نمی کنم که از این لیگ هم چیزی گیر اصل کشتی ما بیاید. این وسط فقط کشتی گیر و مربی از نظر مالی تا حدی تامین شدند وگرنه کشتی ما سودی نبرده است.

613

ملی‌پوش اسبق کشتی در خصوص شرایط کشتی آزاد کشورمان اینگونه توضیح داد: ببینید کشتی آزاد ما در رده نوجوانان خوب کار نکرد و در رده جوانان قهرمان شد و رده امیدها نیز نایب قهرمان که توقع قهرمانی از آن داشتیم به دست آمد. در کل شرایط کشتی آزاد ما خوب نبود و انتظار بیش از اینها بود، توقع داریم که تیم بزرگسالان قهرمان شود و برای سال جدید فعال تر کار کنیم، بیشتر به باشگاه ها و شهرها و استان هایمان توجه کنیم و نگذاریم فقط دو استان فعال باشند همه استان ها را فعال کنیم، به مربیان بیشتر توجه کنیم، انتخابی برای مربی اصلا نیست، انتخابی برای مربی را مدیر تیم یا سرمربی انتخاب می کند که این قشنگ نیست. باید یک قانونی باشد که مربیان بدانند چگونه انتخاب می شوند اگر انتخاب نمی‌شوند که تکلیف خود را بدانند که برای کجا زحمت باید بکشند.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام