شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ارتش#خاورمیانه

شرکت متا ده‌ها حساب کاربری مرتبط با ارتش آمریکا را بست

شرکت متا ده‌ها حساب کاربری مرتبط با ارتش آمریکا را بست

شرکت «متا» اعلام کرد که ده‌ها حساب کاربری افراد «مرتبط با ارتش آمریکا» را که در حال اشاعه منافع این کشور در خاورمیانه و آسیای مرکزی بودند، بسته است.

به گزارش مشرق به نقل از تارنمای هیل، متا در گزارش فصلی «تهدیدهای خصمانه» خود اعلام کرد که ده‌ها مورد از این حساب‌های جعلی در فیسبوک و اینستاگرام و چندین صفحه و گروه مرتبط با آنها بسته شده است .

این حساب‌ها بدلیل «رفتار ناسالم هماهنگ‌شده» بسته شده و تعطیلی آنها یکی از معدود مواردی است که شرکت متا علیه یک کارزار مرتبط با آمریکا وارد عمل می‌شود.

متا تاکید کرد که افراد مرتبط با این کارزار «تلاش می‌کردند که هویت خود را پنهان کنند» اما تحقیقات این شرکت «به یافتن سرنخ‌هایی شد که به ارتش آمریکا مرتبط بودند.»

این اطلاعات بر اساس تحقیقاتی که پژوهشگران مستقل در نهادهای «گرافیکا» و «ناظر اینترنت استنفورد» انجام شد، بدست آمد.

این محققان در ماه اوت گذشته در گزارش دیگری اعلام کردند که برخی حساب‌های کاربری در فیسبوک، اینستاگرام، توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی «از تاکتیک‌های فریبکارانه برای اشاعه روایت‌های غربی در خاورمیانه و آسیای مرکزی» استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش کارشناسان، این اقدامات «شدیدترین مورد از عملیات‌ مخفی غربی» در شبکه‌های اجتماعی است.

این حساب‌های کاربری بر آن بودند تا منافع آمریکا و متحدانش را اشاعه داده و با کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران مخالفت کنند.

این حساب‌ها کارزار خود را بر افغانستان، الجزایر، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، سومالی، سوریه، تاجیکستان، ازبکستان، و یمن متمرکز کرده بودند.

متا پلتفرمز (به انگلیسی: Meta Platforms) با نام تجاری متا شرکت خوشه‌ای تکنولوژی آمریکایی مستقر در منلو پارک، کالیفرنیا است. متا در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ، ادواردو ساورین، داستین موسکوویتز و کریس هیوز تأسیس شد. این شرکت تا قبل از سال ۲۰۲۱ با نام شرکت فیس‌بوک فعالیت می‌کرد.