شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#نرخ دلار

نرخ دلار تثبیت شد

دبیر کل کانون صرافان با بیان اینکه ظاهرا بازار ارز می‌خواهد خود را در کانال ۳۵ هزار تومان تثبیت کند، گفت: عملا عملیات خاصی جهت کاهش نرخ دلار به زیر کانال ۳۰ هزار تومان صورت نگرفته است.

نرخ دلار تثبیت شد

به گزارش پول و سرمایه اقتصاد 100- کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: قیمت‌ دلار در بازار فعلا در اواسط کانال ۳۵ هزار تومان با جدیت ایستادگی کرده است و علیرغم کاهش خرید مردم و خلوت شدن صرافی‌ها، شاهد کاهش  مدنظر قیمت ارز نبوده‌ایم. 

وی با بیان اینکه ظاهرا بازار ارز می‌خواهد خود را در کانال ۳۵ هزار تومان به تثبیت برساند، گفت: عملا عملیات خاصی برای کاهش نرخ دلار به زیر ۳۰ هزار تومان صورت نگرفته است.  

دبیر کل کانون صرافان ادامه داد: خبر انتشار اوراق ارزی زمانی اعلام شد که دلار در کانال ۳۴ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان بود و علی رغم این کار، دلار در کانال ۳۵ هزار تومان خود را تثبیت کرده است. باید آمار دقیقی از مقدار استقبال از این انتشار و حجم خرید اوراق ارزی منتشر شود تا بتوانیم درباره موفقیت یا عدم موفقیت انتشار این اوراق نظر بدهیم. 

سلطانی‌زاده افزود: نکته قابل تامل، عدم افزایش نرخ ارز با انتشار اوراق ارزی است؛ البته انتظار کاهش نرخ را آنچنان که توقع می‌رفت برآورده نکرده است، زیرا حداقل انتظار از این عرضه این بود که نرخ دلار به کانال قبلی خود که حدود ۳۲ هزار تومان بود بازگردد.

گفتنی است؛ همزمان با افزایش‌ قابل ملاحظه قیمت‌ها در بازار ارز، بانک مرکزی اقداماتی برای کنترل نرخ‌ها در این بازار از جمله آغاز عرضه ارز در سامانه برخط بازار متشکل ارز، تولید سکه از طلای آب شده با همکاری بخش خصوصی، عرضه گواهی سکه در بورس و فراهم شدن فروش ارز در بانک‌ها انجام داد.

فروش اوراق ارزی بانک مرکزی در شعب بانک ملی هم از تازه‌ترین اقدامات است که فروش این اوراق براساس اعلام مسئولان از ابتدای هفته جاری قرار بوده تا در شعب آغاز شود.

شرایط خرید این اوراق به این صورت است که سر رسید آن‌ها سه ماهه و حداقل و حداکثر میزان خرید اوراق توسط هر شخص حقیقی ایرانی بالاتر از ۱۸ سال، به ترتیب معادل ریالی ۱۰۰۰ دلار و ۴۰۰۰ دلار است. همچنین، هر مشتری می‌تواند تنها یک بار با کد ملی خود اقدام به خرید این اوراق کند و متقاضیان خرید، باید وجه ریالی آن را با نرخ پایانی روز قبل دلار توافقی (اسکناس بازار متشکل معاملات ارزی) بپردازند.

انتهای پیام