شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسپانیا#رومانی#نخست وزیر

برای تقویت ناتو؛

سانچز: اسپانیا ۱۳۰ نظامی و ۸ جنگنده اف- ۱۸ به رومانی می‌دهد

سانچز: اسپانیا ۱۳۰ نظامی و ۸ جنگنده اف- ۱۸ به رومانی می‌دهد

نخست وزیر اسپانیا امروز اعلام کرد: اسپانیا ۱۳۰ نظامی و ۸ جنگنده اف- ۱۸ برای تقویت ناتو به رومانی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا امروز چهارشنبه در نشستی خبری با نیکولای سیوکا همتای رومانیایی خود اعلام کرد که به بخارست کمک نظامی ارائه می کند.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر اسپانیا در این خصوص گفت که قرار است کشورش ماه آینده میلادی ۱۳۰ نظامی و ۸ فروند جنگنده اف- ۱۸ برای تقویت جناح شرقی نیروهای ناتو به رومانی اعزام خواهد کرد.

در همین ارتباط، «ماکسیم بویاکیویچ» نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا پیشتر گفته بود که ناتو حاضر است برای مقابله با روسیه، اوکراین را کاملاً ویران کند. واضح است که نمایندگان بسیاری از کشورهای ناتو در تلاش خود برای مقابله با روسیه از طریق جنگ نیابتی نه تنها می خواهند جنگ تا آخرین فرد اوکراینی ادامه پیدا کند بلکه حاضر هستند اوکراین را به صورت کامل ویران کنند.

این مقام روس ادامه داد: تفسیر دیگری برای تلاش همه جانبه جهت تجهیز رژیم کی یف به تسلیحات و همزمان اقناع آن برای ممانعت از تلاش های سیاسی و دیپلماتیک برای دستیابی به حل و فصل وجود ندارد. آنها متعمدا کی یف را به ادامه رویکرد نظامی و اجرای حمله علیه خاک روسیه ترغیب می کنند. این اقدامات ثابت می کند که غرب از اوکراین به عنوان ابزاری برای مواجهه ژئوپلتیک با روسیه استفاده می کند و گام های روسیه نیز متقابل و متناسب با خطراتی خواهد بود که ما را تهدید می کند.