شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#معلمان#پوشش
افزایش سخت‌گیری‌ها و رفت‌وآمد طلاب در مدارس؛ پوشیدن هودی در مدارس دخترانه ممنوع شده و به پوشش معلمان تذکر می‌دهند

هم‌میهن:

افزایش سخت‌گیری‌ها و رفت‌وآمد طلاب در مدارس؛ پوشیدن هودی در مدارس دخترانه ممنوع شده و به پوشش معلمان تذکر می‌دهند

دانش‌آموزان اجازه ندارند مقنعه بردارند/ ورود روحانیون به مدارس زیاد شده/ دانش‌آموزان از مهاجرت صحبت می‌کنند/ بسیجیان به صورت هفتگی به مدارس می‌آیند/ استوری دانش‌آموزان بررسی می‌شود

روزنامه هم میهن به نقل از یک معلم نوشت: در این مدت اخیر، کتاب‌های درسی و استوری‌های دانش‌آموزان در فضای مجازی بررسی می‌شود. گاهی سر صف‌ها، گاهی سر کلاس‌ها و گاهی به صورت طرح‌های غافلگیری داخل کلاس‌های درس.

اعتمادآنلاین|

روزنامه هم میهن در گزارشی از افزایش سخت‌گیری‌ها در مدارس و سیل‌ بخش‌نامه‌ها از سوی آموزش‌وپروش برای اعلام قوانین جدی درباره حجاب و رفت‌‌وآمد طلاب و بسیج به مدرسه‌ها خبر داده است. 

به گزارش هم میهن، بخش‌های مهم گفت‌وگو با معلمان مدارس را در ادامه می‌خوانید: 

فاطمه رحمانی، معلم از کار برکنار شده در قزوین: 

*در مدارس سختگیری‌های زیادی روی پوشش دانش‌آموزان دختر می‌شود. حتی حالا که پائیز است، پوشیدن هودی در مدارس دخترانه ممنوع شده است.

*وقتی که می‌خواهند مدرسه را تعطیل کنند، یک به یک کلاس‌ها را به صورت رندم تعطیل می‌کنند تا تجمعی در مقابل مدرسه صورت نگیرد.

*در بحث حجاب تاکید کرده‌اند که به‌هیچ‌وجه دانش‌آموزان نمی‌توانند سر کلاس مقنعه‌هایشان را بردارند.

*در هر مدرسه‌ای در کنار مدیر و معاون پرورشی، یک مشاور مذهبی هم وجود دارد که درس‌خوانده حوزه علمیه است. او نماز جماعت برگزار می‌کند و به پوشش معلمان تذکر می‌دهد.

*در کنار آن نیروهای جامعه بسیج بانوان هم هستند که به صورت هفتگی می‌آیند و باید یک نسخه از اقدامات برنامه‌های پرورشی که در مدرسه انجام شده به آنها داده شود.

*وقتی معلمان اقدامات صنفی می‌کنند یا به وضعیتی اعتراض می‌کنند، طبقه شغلی‌شان را تنزل می‌دهند. هر طبقه شغلی حدود 500 هزار تومان از حقوق معلم کم می‌کند یا برخی را با 21 سال سابقه کار، بازنشسته اجباری می‌کنند.

 

آقای الف، معلم مدرسه نمونه دولتی در منطقه 12 تهران:

*دانش‌آموزان این منطقه از خانواده‌های سنتی و مذهبی‌اند، اما حرف‌هایی می‌زنند که دور از انتظار معلمان است.

*دانش‌آموزان این مدرسه از مهاجرت صحبت می‌کنند، در حالی‌که قبلا چنین حرف‌هایی شنیده نمی‌شد.

*دانش‌آموزان می‌گویند ما چطور مهاجرت نکنیم وقتی نمی‌توانیم صاحب یک پراید شویم؟

*دانش‌آموزان دچار یأس شده‌اند. می‌گویند افسردگی گرفته‌ایم و امیدی به آینده نداریم.

*آنها حتی دیگر هر چیزی را نمی‌پذیرند و به دنبال استدلال‌اند، چراهای زیادی در ذهن‌شان وجود دارد. بسیار جسورند.

 

دانش دادالله‌زهی، معلم مقطع متوسطه دوم مدارس دخترانه و پسرانه در ایرانشهر:

*پسران از ما می‌پرسند سوخت‌بری‌ چیست؟ چرا نباید سوخت‌بر بشویم؟ درس بخوانیم آخرش چه می‌شود؟ آنها نگرانی‌های اقتصادی دارند.

*اما دختران حرف‌های دیگری می‌زنند. آنها جسورتر از پسران هستند. راحت‌تر صحبت می‌کنند، انتقاد می‌کنند و حتی معلم را زیر سوال می‌برند.

*به مدیران مدارس گفته شده که معلمان در داخل مدرسه نباید با هم درباره موضوعات سیاسی صحبت کنند و این شیوه را سرکلاس هم باید اجرا کنند.

*در این مدت اخیر، کتاب‌های درسی و استوری‌های دانش‌آموزان در فضای مجازی بررسی می‌شود. گاهی سر صف‌ها، گاهی سر کلاس‌ها و گاهی به صورت طرح‌های غافلگیری داخل کلاس‌های درس.

*فعالیت‌های مجازی دانش‌آموزان اهمیت پیدا کرده است.

*روحانیونی از مشهد و زابل و زاهدان به مدارس می‌آیند و درباره شرع و مسائل دینی سخنرانی می‌کنند، درباره تجزیه‌طلبی و ربط دادن اتفاقات اخیر به گروه‌های معاند و...

*ورود روحانیون به مدارس، امسال پررنگ‌تر از سال‌های قبل است.

*گاهی پیش می‌آید که وسط کلاس درس اعلام می‌کنند این افراد وارد مدرسه شده‌اند و کل کلاس در اختیار آنها قرار می‌گیرد بنابراین عملا دانش‌آموزان حق انتخابی برای حضور داشتن یا نداشتن سر کلاس‌ها ندارند و تقریبا حضور اجباری است.