شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#اروپا

تلاش اروپا برای کاهش بحران خاموشی در اوکراین

تلاش اروپا برای کاهش بحران خاموشی در اوکراین

پارلمان اروپا با اختصاص مبلغی سعی در تامین ژنراتورهای برق برای اوکراین به منظور کاهش بحران خاموشی های گسترده در این کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، اروپا درپی تشدید بحران تامین برق در اوکراین، که از پیامدهای مستقیم جنگ افروزی خود در این کشور است، در اندیشه راهکاری برای کاهش این بحران است.

«روبرتا متسولا» رئیس پارلمان اروپا امروز چهارشنبه اعلام کرد که اروپا در تلاش است تا کارزاری را برای تامین ژنراتورهای برق اوکراین راه اندازی کند.

بنا به اعلام این مقام پارلمان اروپا، بانک بازسازی و توسعه اتحادیه اروپا ۳۷۲ میلیون یورو در اختیار شرکت انتقال برق اوکراین به جهت تعمیر زیرساخت های انرژی آسیب دیده آن قرار می دهد.

حملات گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از ا نفجار پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است. به نوشته نیویورک‌تایمز، پس از اینکه ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین آسیب دیده، وضعیت در شهر کی‌یف چنان وخیم است که کارگران شهرداری در حال ایجاد هزار پناهگاه گرمایشی هستند.