شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سال ۲۰۲۴#آلمان

آلمان هم نیروهای خود را از مالی خارج می کند

آلمان هم نیروهای خود را از مالی خارج می کند

دولت آلمان برای خروج نیروهای خود از کشور مالی، نیمه سال ۲۰۲۴ را انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان در نظر دارد تا نیروهای نظامی خود را از کشور مالی خارج کند.

«استفان هبستریت» سخنگوی دولت آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد که آلمان نیروهای مسلح خود را تا اواسط سال ۲۰۲۴ از ماموریت صلح سازمان ملل در مالی خارج می کند.

سخنگوی دولت آلمان تاکید کرد که دولت برلین امروز تصمیم گرفت به بوندستاگ پیشنهاد دهد که مأموریت آلمان در مالی [در چارچوب مأموریت سازمان ملل در مالی، MINUSMA] را در می ۲۰۲۳ برای آخرین بار به مدت یک سال تمدید شود. به گفته هبستریت این اقدام موجب مب شود تا ماموریت نیروهای آلمانی در مالی پس از ۱۰ سال به شکلی ساختارمند به پایان برسد.

این مقام دولت برلین یادآور شد که هنگام این تصمیم گیری انتخاباتی که قرار است در فوریه ۲۰۲۴ در مالی برگزار شود، نیز لحاظ شده است.

در ماه سپتامبر، ارتش آلمان پس از چهار هفته وقفه، مشارکت خود را راستای ماموریت سازمان ملل در مالی از سر گرفت. «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان، اواسط ماه اوت استقرار سربازان آلمانی در مالی را به حالت تعلیق درآورد.

در ماه نوامبر نیز دولت انگلیس اعلام کرد که شش ماه زودتر از زمان برنامه ریزی شده، نیروهای خود را از مالی خارج می کند.لندن دلیل این اقدام را عدم همکاری دولت مالی با انگلیس عنوان کرد.