شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمندان#وزیر ارشاد#فرهنگ

«جلسات مرتب» وزیر ارشاد با «نهادهای امنیتی و قضایی» برای پیگیری وضعیت هنرمندان

«جلسات مرتب» وزیر ارشاد با «نهادهای امنیتی و قضایی» برای پیگیری وضعیت هنرمندان

ایسنا نوشت: اسماعیلی گفت: وظیفه خودمان می‌دانیم که از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که در این اغتشاشات اخیر برایشان اتفاقاتی افتاده، علی‌رغم پیگیری‌های قبلی بازهم حمایت کنیم.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درخصوص نحوه برخورد با اهالی هنر بازداشتی در تجمعات اخیر، اظهار کرد: ما بیش از دو ماهی که این اتفاقات در کشور در حال رخ دادن است بنای‌مان این بوده که با گفت‌وگو و شفاف‌سازی اجازه ندهیم کار به جایی بکشد که موجب نگرانی شود.

وی افزود: سیاست قطعی ما در وزارت فرهنگ این است آنانی که در حوزه کار حرفه‌ای دچار مشکل می شوند از آنان حمایت و دفاع کنیم. همچنین وظیفه خودمان می‌دانیم که از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که در این اغتشاشات اخیر برایشان اتفاقاتی افتاده، علی‌رغم پیگیری‌های قبلی بازهم حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه مرتب با نهادهای امنیتی و قضایی جلساتی داریم تا برای کسانی که دچار مشکل شدند تا حد امکان کمک کنیم، اظهار کرد: در این زمینه همکاری‌های خوبی هم دستگاه‌های امنیتی و قضایی دارند که تشکر می‌کنیم و روند کار به نحوی است که ما این دقت را به کار می‌بریم که با گفت‌وگو و رفع ابهامات مسئله در سطح جامعه حل شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: سیاست دولت مردمی گسترش دیپلماسی فرهنگی و هنری است و در پناه این دیپلماسی موضوع اقتصاد فرهنگ از اولویت‌های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در یکسال گذشته حجم ارتباطات فرهنگی‌ و گسترش تعاملات اقتصادی فرهنگی را افزایش دادیم و در همه کشورهای هدف از جمله کشورهای منطقه، جهان اسلام، همسایگان و همچنین کشورهای آفریقایی این موضوع را دنبال می‌کنیم.

اسماعیلی بیان کرد: برای همین امر در مجموعه‌هایی که برای ما فراهم می‌شود دعوت می‌شویم و امکان حضور را داریم، دوستانمان حاضر هستند و این برنامه روی همین محور در حال انجام است.

۲۱۲۲۰