شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن

سازمان حقوقی یمنی:

۸ هزار کودک یمنی قربانی حملات ائتلاف متجاوز سعودی شده اند

 ۸ هزار کودک یمنی قربانی حملات ائتلاف متجاوز سعودی شده اند

یک سازمان حقوق بشری یمن اعلام کرد که در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز سعودی، بیش از ۸۰۰۰ کودک یمنی کشته و زخمی شده ‎اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع یمنی، نهاد حقوق بشری العین یمن، گزارشی از جنایت های جنگی و ضد بشری ائتلاف سعودی-آمریکایی علیه کودکان یمن منتشر کرد.

بر همین اساس «احمد ابوحمراء» رئیس سازمان حقوق بشری العین در مورد بیانیه منتشر شده توسط سازمان مذکور گفته است که در این بیانیه مواردی را که به علت استفاده ائتلاف متجاوز سعودی از سلاح های غیر متعارف به کودکان آسیب رسانده منتشر شده است.

بر اساس گزارش، تعداد کودکانی که در طول ۸ سال و در نتیجه حملات ائتلاف متجاوز کشته و زخمی شده اند، ۸۶۰۵ نفر است که شامل چهار هزار و ۱۷ شهید و چهار هزار و ۵۸۸ مجروح در هشت سال تجاوز می باشد.

در بیانیه مذکور آمده است، این گزارش بر قوانین بین المللی و منشورهای حقوق بشری تمرکز دارد که مسئولیت آنها حفاظت از جان کودکان و غیر نظامیان است اما قوانین بین الملل و حقوق بشر نزد ائتلاف متجاوز فقط نوشته روی کاغذ است.

در همین راستا، وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن نیز اعلام کرد که در اثر جنگ ۱۶۲ مرکز بهداشتی به صورت کامل و ۳۷۳ مرکز به صورت جزئی تخریب شده است، ۶۶ نفر از اعضای کادر درمان طی بمباران مستقیم ائتلاف متجاوز به شهادت رسیده‌اند و ۷۹ آمبولانس از بین رفته است؛ ائتلاف همچنان از پرداخت حقوق کادر درمان و کارمندان بخش دولتی خودداری می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: محاصره باعث افزایش سوء تغذیه شده و ۶۳۲ هزار کودک زیر پنج سال و ۱۰۵ زن باردار و شیرده از سوء تغذیه رنج می برند، طی هشت سال محاصره مستمر یمن، ۴۰ هزار و ۳۲۰ زن باردار و ۱۰۳ هزار و ۶۸۰ کودک فوت کرده‌ اند.