شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#میلیارد دلار#فلسطین

خسارت ۵۰ میلیاردی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان

خسارت ۵۰ میلیاردی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان

سازمان ملل متحد اعلام کرد که اقتصاد فلسطین در نتیجه محدودیت ها و موانع ایجاد شده توسط رژیم صهیونیستی طی دو دهه گذشته حدود ۵۰ میلیارد دلار خسارت دیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان ملل متحد در گزارشی با عنوان «هزینه های اقتصادی رژیم صهیونیستی برای ملت فلسطین» اعلام کرد که در نتیجه محدودیت ها و موانع ایجاد شده توسط این رژیم اقتصاد فلسطین متحمل خسارت ۵۰ میلیارد دلاری شده است.

بر اساس این گزارش، خسارت وارد شده به اقتصاد فلسطین از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ معادل سه برابر تولید ناخالص داخلی کرانه باختری در سال ۲۰۲۰ و بیش از ۲.۵ برابر تولید ناخالص کل فلسطین در همان سال است.

گفتنی است، منطقه «ج» در کرانه باختری اشغالی حدود ۶۰ درصد کرانه باختری را تشکیل می دهد که شهرک های صهیونیست نشین در آن ساخته شده اند و تحت کنترل کامل امنیتی و مدنی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

طبق گزارش سازمان ملل، برغم قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل که بر غیر قانونی بودن شهرک های صهیونیست نشین تاکید می کند، اما این شهرک ها روز به روز در حال گسترش و توسعه است.

در گزارش سازمان ملل همچنین آمده است: مسئولان رژیم صهیونیستی، مشوق هایی برای شهرک نشینان و بازرگانان در راستای تسهیل پروژه های صنعتی و کشاورزی ارائه می کنند که این مشوق ها صدها هزار صهیونیست را به شهرک نشینی تشویق کرد.