شهر خبر

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و بلاروس قرارداد همکاری امضا کردند

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس همزمان با ورود نخست وزیر بلاروس به تهران از امضای تفاهم نامه همکاری با ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از المیادین، میخائیل میاتلیکوف رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس همزمان با ورود رومن گلاوچنکو نخست وزیر بلاروس به تهران از امضای تفاهم نامه همکاری با ایران خبر داد.

میخائیل میاتلیکوف، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع بلاروس از امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی و صنایع بلاروس و ایران خبر داد.

به نقل از خبرگزاری بلتا، میاتلیکوف گفت: "ما روابط دوستانه با همکاران خود را بسیار ارزشمند می‌دانیم. امروز در مورد تعدادی از موضوعات مهم در زمینه‌های مختلف همکاری و به ویژه در مورد کریدور‌های حمل و نقل بحث و گفتگو کردیم. "

این مصادف است با ورود رومن گلاوچنکو، نخست وزیر بلاروس، در یک سفر رسمی به تهران.

هیأت‌های جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در خصوص گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله ترانزیت، صادرات و واردات، تامین انرژی، محصولات کشاورزی، انتقال فناوری و تجهیزات و تهیه نقشه راه جامع برای توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور گفتگو خواهند کرد.

شایان ذکر است که ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس در شهریور ماه گذشته با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در خصوص راه‌های تقویت همکاری‌های دو کشور در شرایط تحریم و حمایت متقابل در سازمان‌های بین‌المللی گفتگو کرده است.