شهر خبر

رایزنی رئیس هیئت عراقی حاضر در نشست «آستانه» با «پدرسون»

رایزنی رئیس هیئت عراقی حاضر در نشست «آستانه» با «پدرسون»

رئیس هیئت عراقی حاضر در نشست آستانه با گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه عراق، بغداد بر موضع خود در راستای حمایت از همه طرح هایی تاکید کرد که به گزینه های ملت سوریه احترام بگذارد و یکپارچگی و تمامیت اراضی سوریه و اصول و ارزش های حقوق بشری را حفظ و تقویت کند.

عبدالرحمن الحسینی، رئیس هیئت عراقی حاضر در نشست آستانه با گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرد.

وی در این دیدار بر دعوت عراق از همه طرف ها برای گفتگوی سیاسی سازنده با هدف ایجاد راه حل های سریع برای پایان رنج ملت سوریه و تسریع در تلاش ها برای بازگشت امن و داوطلبانه مهاجران و آوارگان به مناطقشان و بازسازی مناطق خسارت دیده براساس مصوبه ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه های کنفرانس ژنو درباره سوریه و مذاکرات آستانه تاکید کرد.

رئیس هیئت عراقی حاضر در نشست آستانه، همچنین بر آغاز گام های سیاسی حقیقی برای پایان بحران سوریه و تحقق اهداف جامعه بین المللی در برقراری صلح و امنیت در سوریه و حفاظت از مردم سوریه تاکید کرد.

لازم به ذکر است که عراق در نشست های آستانه به عنوان ناظر در کنار لبنان، اردن و نمایندگان سازمان های بین المللی حضور دارد.