شهرخبر

واکنش عضو هیات رئیسه مجلس به طرح ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی | اکثر دانشجویان دل در گرو نظام و انقلاب دارند

چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» در دستور کار مجلس نیست، گفت که این طرح در مجلس اعلام وصول نشده است؛ اساسا اعمال یک سری محدودیت‌ها برای دانشجویان مدنظر نمایندگان مجلس نیست.

محمد+رشیدی.jpg

به گزارش همشهری آنلاین، محمد رشیدی با اشاره به طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» گفت: با انتشار خبر مربوط به طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» در فضای مجازی، برخی از مردم این سوال را مطرح می‌کنند که آیا قرار است محدودیت‌های برای دانشجویان درنظر گرفته شده و آنها ممنوع الخروج شوند؟ در پاسخ باید توضیح داد که این طرح نظر یک نماینده مجلس و نه اکثریت و کل نمایندگان مجلس است.

طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» اعلام وصول نشده است

وی با بیان اینکه طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» اعلام وصول نشده است، گفت: خیلی از نمایندگان طرح‌هایی را می‌نویسند که به صحن نمی‌آید و قابلیت بررسی ندارد.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: همه ما به دانشجویان علاقه‌مندیم؛ آنها آینده‌ساز کشور هستند و در رشد و بالندگی کشور مشارکت دارند، توصیه و ‌تاکید مقام معظم رهبری نیز حمایت از دانشجویان است پس اعمال یکسری محدودیت‌ها برای دانشجویان، مدنظر نمایندگان مجلس نیست.  

رشیدی ادامه داد: رسانه‌های دشمن این طرح را به عنوان طرح جمعی از  نمایندگان بیان کرده که می‌خواهد در دستور مجلس قرار گیرد؛ چنین چیزی صحت ندارد. این طرح اکثریت مجلس نیست و نظر یک نماینده مجلس است که خودش باید از آن دفاع کند. ما چنین نظری نداریم و آن را دنبال نمی‌کنیم.

طرح «ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» در دستور کار مجلس نیست

این عضو هیئت رئیسه مجلس در جمع بندی مجددا بیان کرد: طرح «حمایت از جامعه علمی و ارتقای انضباط محیط‌های دانشگاهی» در دستور کار مجلس نیست و باز هم می‌گویم که نظر یک نماینده است و اعلام وصول نشده است؛ نظر نمایندگان کمک به دانشجویان است تا آنها در عرصه‌های رشد و پیشرفت کشور مشارکت جدی داشته باشند نه اینکه با آنها برخورد توهین‌آمیز صورت گرفته و با اعمال برخی محدودیت‌ها ‌دلسرد شوند.

رشیدی در پایان گفت: باید دانشجویان را در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی مشارکت داد؛ اکثر دانشجویان دل در گرو نظام و انقلاب دارند. در این بین ممکن است برخی از دانشجویان انتقاد و نظری داشته که باید آنها را شنید تا به حل مسائل کمک شود.