شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قرآن و عترت

بهبودی خبر داد:

اجرای طرح سازمان دارالقرآن جهت تطبیق مؤسسات قرآنی با دستور ابلاغی

اجرای طرح سازمان دارالقرآن جهت تطبیق مؤسسات قرآنی با دستور ابلاغی

دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به تمامی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بهبودی مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن در خصوص طرح ضربتی سازمان دارالقرآن اظهار داشت: نیمه دی ماه سال گذشته، دستورالعمل تأسیس و فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و ۴ شیوه نامه الحاقی، مصوب هشتمین جلسه هیأت هماهنگی صدور مجوز مؤسسات قرآنی مردمی که از سوی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، تنفیذ و به دو دستگاه مسئول در صدور مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت یعنی سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده بود، از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به تمامی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها ارسال شد تا نسبت به اطلاع رسانی و ابلاغ آن به تمامی مؤسسات مذکور اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: طی حدود ۱۰ ماه گذشته تعداد قابل توجهی از مؤسسات که تطبیق آن‌ها با دستورالعمل مذکور نیازمند تغییرات ساختاری و یا اصلاح مواد اساسنامه بود به تدریج، صورت جلسات خود را ارسال و تغییرات مذکور پس از تأیید در سازمان دارالقرآن الکریم، جهت ثبت به مرجع ثبتی مربوط معرفی شد.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: با توجه به نزدیک شدن به موعد تعیین شده، یعنی ۱۵ دی ۱۴۰۱ در تلاش هستیم با سرعت بیشتری چه در ستاد و چه در واحدهای تابعه شهرستانی و استانی، نسبت به پذیرش، بررسی و معرفی به ثبت تغییرات احتمالی مؤسسات باقیمانده اقدام گردد. از این رو ضمن ابلاغ بخشنامه ذیربط به ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها، به تمامی مؤسساتی که نیاز به تغییر و تثبیت ساختار و تشکیلات و یا ارتقا نوع مؤسسه و موضوعات فعالیت خود هستند پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت بهره گیری نموده و نسبت به انجام اصلاح و تطبیق خود با دستورالعمل ابلاغی اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: اداره کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم آماده دریافت هرگونه نقد و نظر و پاسخگوی سوالات و ابهامات احتمالی مدیران مؤسسات قرآنی می‌باشد.