شهرخبر

مصرف چای عمر را طولانی تر میکند

مصرف چای عمر را طولانی تر میکند

صدآنلاین |نتایج بررسی منتشر شده در سالنامه طب داخلی نشان میدهد: نوشیدن حداقل دو فنجای چای در روز سلامت قلب را حفظ کرده و کمک میکند تا فرد عمر طولانی‌تری داشته باشد.

به گزارش صدآنلاین در این بررسی آمده است: افرادی که روزانه بیش از دو فنجان چای مصرف میکنند در مقایسه با افرادی که مصرف این نوشیدنی در برنامه روزانه آنان نیست عمر طولانی تری دارند.

یافته‌های بدست آمده در این بررسی حاکی از آن است: اثر مثبت مصرف چای تحت تاثیر اینکه چای، سیاه مصرف شود یا با شیر یا با شکر قرار نمیگیرد. همچنین دمای نوشیدنی یا گونه‌های ژنتیکی موثر بر سرعت سوخت و ساز کافئین در افراد در اثربخشی از چای تاثیری ندارد.

کارشناسان موسسه ملی بهداشت از داده‌های بانک اطلاعاتی انگلیس استفاده کردند که نشان داد ۸۵ درصد از ۵۰۰ هزار مرد و زن ۴۰ تا ۶۹ ساله به طور مرتب چای مصرف میکنند. از این میان، ۸۹ درصد چای سیاه مصرف میکردند.

کارشناسان در بررسی‌های انجام گرفته مشاهده کردند: مصرف مرتب چای سیاه با کاهش ۹ تا ۱۳ درصدی خطر مرگ در افراد میانسال در یک بازه زمانی ۱۰ ساله همراه بوده است.

هرچند، محققان اظهار داشتند این مطالعه به طور قطع تایید نمیکند که چای عامل کاهش مرگ زود هنگام در مصرف کنندگان این نوشیدنی است. همچنین این پرسش مطرح است آیا افرادی که چای مصرف نمیکنند برای بهبود سلامت خود باید به مصرف این نوشیدنی رو آورند.