شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#واشنگتن

وال‌استریت ژورنال گزارش داد؛

آمریکا مخفیانه به دنبال افزایش فشار تحریمی علیه روسیه است

آمریکا مخفیانه به دنبال افزایش فشار تحریمی علیه روسیه است

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که در پی ناکارآمدی تحریم‌های موجو ، واشنگتن با تلاش‌های دیپلماتیک مخفیانه به دنبال افزایش فشارهای تحریمی علیه روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که آمریکا در حال اعمال فشار به متحدانش برای افزایش تحریم‌ها علیه روسیه است. در همین حال صادرات انرژی روسیه به چین نیز افزایش یافته است.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که «سیاست‌مداران و دولتمردان آمریکایی مخفیانه با تلاش‌های دیپلماتیک در حال گردهم‌آوردن کشورهای مختلف هستند تا شرکای اصلی تجاری روسیه را مجبور کنند که تحریم‌ها علیه مسکو را اجرایی کنند و میزان تجارت‌شان با روسیه را کنترل کنند».

با این این روزنامه آمریکایی اذعان می‌کند که «تحریم‌های اعمال‌شده علیه مسکو بی‌نهایت بی‌اثر هستند و صرفاً به اقتصاد روسیه کمک کرده‌اند.»

به نوشته وال‌استریت ژورنال، اقتصاد روسیه در ابتدا به‌شدت تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گرفت، اما بعد به علت صادرات انرژی به کشورهایی که تحریم‌هایی را اعمال نکردند یا دور زدند، به حالت عادی برگشت؛ در بین این کشورها متحدان آمریکا نیز وجود دارند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) به منظور «نازی‌زدایی اوکراین» و با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس در شرق اوکراین برای کمک به آنها جهت «رهایی از ظلم و ستم کی یف»، فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرد.

آمریکا و کشورهای اروپایی برای توقف پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات نظامی برای ارتش اوکراین و تلاش دیپلماتیک برای منزوی‌کردن روسیه، تاکنون بسته‌های تحریمی زیادی علیه مسکو اعمال کرده‌اند.