شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#هلال احمر#مسئولیت#روابط عمومی#تعداد

مسئولیت جمع‌آوری آنتی‌‌بیوتیک‌های وارداتی با سازمان غذا و دارو است

مسئولیت جمع‌آوری آنتی‌‌بیوتیک‌های وارداتی با سازمان غذا و دارو است

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: ۳ هفته پس از ورود آنتی‌بیوتیک‌ها به کشور سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای تعداد محدودی از یک بچ مشخص را جمع‌آوری کرده است؛ سازمان غذا و دارو در این زمینه باید پاسخگو باشد.

سید اشکان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در واکنش به حواشی پیش آمده در خصوص محموله آنتی‌‌بیوتیک‌های وارداتی توسط جمعیت هلال احمر اظهار کرد: پیرو کمبود داروهای آنتی‌‌بیوتیک در کشور، به سفارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت با همکاری وزارت امور خارجه، محموله آنتی‌بیوتیک در تاریخ هفتم آبان 1401 از کشور هند وارد کشور شد.

وی تصریح کرد: شرکت بازرگانی سها کیش هلال احمر پیرو درخواست‌های سازمان غذا و دارو، بنا بر انجام وظایف بشردوستانه حمل و نقل محموله فوق را بر عهده گرفت و بلافاصله پس از ورود محموله، طی مراحل قانونی آنتی‌بیوتیک‌ها برای توزیع در میان شرکت‌های پخش مورد تأیید سازمان غذا و دارو، به آن سازمان تحویل شد.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: این در حالی است که 3 هفته پس از ورود داروهای مذکور به شرح فوق، سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای تعداد محدودی از یک بچ مشخص را ریکال (فراخوانی) کرده است. با توجه به توضیحات فوق، پاسخگویی در این خصوص بر عهده سازمان غذا و دارو است.

انتهای پیام/